S’ha traslladat la inquietud dels pares i mares, i del professorat, davant l’assistència de l’alumnat a classe presencial tan sols uns dies a la setmana, fet que podria provocar desmotivació i resultats acadèmics no desitjats
El regidor d’Educació, Joan Carles Vázquez, i la directora de l’Institut Joan Fuster, Laura Mompó, s’han reunit amb la directora territorial d’Educació, Carmina Valiente, per a traslladar-li la problemàtica que suposa la situació provocada per la crisi sanitària i la necessitat de limitar les ràtios de les aules a fi d’evitar contagis per la covid-19. “Tant l’equip directiu del centre com l’AMPA, ens van traslladar la seua preocupació per com podria afectar l’alumnat el funcionament del present curs, amb l’assistència de manera alterna a les aules. És totalment lògica la inquietud dels pares i mares, i del professorat, davant l’assistència de l’alumnat a classe presencial tan sols uns dies a la setmana; un fet que podria provocar desmotivació i resultats acadèmics no desitjats. Per això, vam sol·licitar una reunió amb Direcció Territorial per a estudiar les possibilitats de millorar esta situació davant la deficiència d’espai que ens trobem en estos moments. A més de l’institut, altres centres de Sueca que imparteixen educació Secundària estan patint també esta situació, davant la impossibilitat de mantindre a l’aula les distàncies de seguretat”, ha explicat Vázquez.
En la trobada s’han debatut diverses propostes presentades pel regidor d’Educació i la directora de l’Institut. “Després de descartar-nos algunes de les idees que els hem traslladat, considerem que l’opció més viable seria la de crear un nou torn de batxillerat a la vesprada, amb ràtios reduïdes per aula, per a poder albergar al 100% de l’alumnat de manera presencial. La directora territorial ha mostrat la seua preferència per esta alternativa i ens ha comentat que, de poder realitzar-se, hauria de desenvolupar-se de cara al pròxim curs”, ha assenyalat Vázquez, qui també ha remarcat la total implicació de l’AMPA en esta problemàtica, fins al punt d’adquirir una sèrie de càmeres web perquè el alumnat puga seguir, en breu, les classes i els continguts que s’imparteixen a l’aula des de les seues cases, a fi que puguen avançar d’igual manera en totes les matèries.
Pla Edificant
A més de la problemàtica per la falta d’espai en l’Institut, en la trobada s’ha tractat també la situació actual de les obres previstes pel Pla Edificant en els centres Carrasquer, Cervantes i Miquel Burguera de Sueca. “En concret, li he transmés a la directora una sèrie de deficiències que encara tenim pendents a les aules prefabricades del col·legi Carrasquer. Quant a les obres de l’edifici, estem en fase de licitació a punt d’adjudicar. Així mateix, sobre la construcció de nous aularis en el centre Miquel Burguera, per a albergar tota la demanda que té, ens trobem ja en fase de construcció. I quant a l’edificació d’un nou gimnàs i zona coberta en el col·legi Cervantes, la directora territorial ha assenyalat que per a 2021 esta actuació entrarà dins de la partida pressupostària”, ha explicat Vázquez.