S’ha acordat sol·licitar una reunió amb els representants de Renfe, ADIF, el Ministeri i la Generalitat per traslladar la preocupació de les persones usuàries
Este matí alcaldes i alcaldesses i regidors i regidores de localitats de la línia C2 Rodalies s’han reunit en Carcaixent amb el portaveu de la plataforma Indignats amb Renfe per tal de conèixer el punt de vista de les persones i buscar solucions conjuntes als continus problemes i deficiències que pateix el servei de transport de Renfe.
Com a conclusió, s’ha acordat organitzar una reunió amb representants de l’empresa prestadora del servei (Renfe), l’empresa responsable de les infraestructures (ADIF), la Generalitat i representants de la Plataforma, per traslladar el sentir dels ajuntaments i persones usuàries i per valorar en tot cas les propostes que puguen haver-se fet mentrestant en la reunió de coordinació entre la Generalitat i el Ministeri prevista per a demà.
Samuel Martínez, portaveu de la Plataforma d’Indignats amb Renfe, ha exposat la problemàtica del servei de rodalies, que en els últims anys ha experimentat una pèrdua notable de qualitat del servei. Com a exemple, durant 2019 es van cancel·lar més de 7.000 trens, el que suposa una mitjana de 21 trens diaris. Martínez ha recordat que fa un any es van començar a presentar mocions en diferents ajuntaments per tal de reclamar un servei digne però que, amb el pas del temps i vista l’evolució del problema, és el moment d’anar un poc més enllà dels simples acords, fent un seguiment d’allò acordat.
Canvi climàtic o despoblament, alguns dels problemes del mal servei de Rodalies
Durant la reunió, per part dels i les diferents representants municipals s’han exposat les múltiples conseqüències que té un servei de rodalies deficitari. A banda de les lògiques per a totes aquelles persones que l’han d’utilitzar de forma habitual per qüestions laborals o acadèmiques, s’han apuntat altres efectes negatius com els problemes de contaminació derivats d’optar pel cotxe com alternativa o l’entrebanc que suposa l’estat del servei de rodalies en les polítiques de mobilitat que s’estan desenvolupant a nivell local.
Els representants municipals també han posat de relleu el paper del ferrocarril com element fonamental en la vertebració del territori i la importància que té en el desenvolupament econòmic, laboral i social dels seus municipis. Així, com han assenyalat, un mal servei continuat desincentiva el seu ús, i esdevé causa addicional del despoblament, en restar oportunitats a les zones afectades per un servei deficient.
Avaluats els problemes i la necessitat d’actuar de forma immediata, els i les representants municipals d’Algemesí, Moixent, Alcúdia de Crespins, Silla, La Pobla Llarga, Manuel, Canals, L’Ènova, Benifaió, i Carcaixent han acordat junt el portaveu de la plataforma, Samuel Martínez, sol·licitar una reunió amb els representants de Renfe, ADIF, el Ministeri i la Generalitat per donar compte de la preocupació que tenen els alcaldes i alcaldesses per l’evolució del servei de rodalies, i mostrar la predisposició a col·laborar amb els organismes i/o entitats competents en la millora del servei.