Xàtiva cedeix els terrenys a la Conselleria de Sanitat per a iniciar la construcció del nou Centre de Salut

La Generalitat es compromet a l’inici immediat de la licitació del projecte, que suposarà una inversió de 3 milions d’euros

 

L’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà ha mantingut aquest dimecres una reunió amb el Director General d’Alta Tecnologia, Inversions i Infraestructura de la Conselleria de Sanitat, Jaime Peris, en la qual s’ha ratificat la cessió de terrenys a l’ens autonòmic per a la construcció del futur centre de Salut «Xàtiva II».

Durant la reunió l’alcalde de Xàtiva ha rebut el compromís de la Conselleria per a l’inici immediat de licitació del projecte. L’objectiu és que durant aquest exercici 2022 es puga redactar i entregar el projecte per a donar pas al procés de licitació de les obres el més prompte possible.

El nou Centre de Salut de Xàtiva, que s’ubicarà en la zona est de la ciutat, comptarà amb una inversió de 3 milions d’euros pressupostats per la Generalitat Valenciana.

«La de hui ha sigut una reunió molt productiva. Es confirma que la nostra ciutat va a tindre un segon centre de salut en la zona est de la ciutat en els terrenys que havia proposat l’Ajuntament, millorant així la dotació d’infraestructures sanitàries tan precisa en la nostra ciutat», ha indicat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha reconegut sentir-se «satisfet pel treball compartit entre la Generalitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat i l’Ajuntament de Xàtiva».

 

Pla funcional del centre

En la reunió també s’ha donat a conèixer el Pla funcional preparat per al futur centre de la ciutat i en el qual es proposa dotar al centre de Salut Xàtiva II d’una unitat de Rehabilitació Bàsica. A més a més, s’augmentaran les places estructurals en les categories professionals amb 1 plaça de pediatria, 5 places d’infermeria, 1 plaça de treballador/a social, 1 plaça d’infermer/a gestora de casos, 1 fisioterapeuta, 4 tècnics en Cures Auxiliars d’Infermeria, 3 auxiliars administratius/ves i 1 zelador/a.

Pel que fa als espais necessaris per a prestar una atenció sanitària de qualitat, es planteja una distribució en dos plantes que continga una àrea de recepció en planta baixa amb doble accés, una àrea de medicina de família amb 8 consultes de medicina familiar, 8 consultes d’infermeria i 1 consulta d’infermer/a gestor de casos; una àrea de pediatria amb 3 consultes pediàtriques i 2 consultes d’infermeria; una àrea d’extraccions a la planta baixa, una àrea de rehabilitació bàsica amb consulta de fisioterapeuta, gimnàs amb magatzem i 3 boxes d’electroteràpia; una àrea de treball social, una àrea administrativa en la primera planta i serveis generals. També es tindran en compte els espais necessaris per a les sales d’espera en les dues plantes, ajustades a les àrees d’atenció existents, i la presència de banys adaptats per a usuaris i personal.