Les regidories de Promoció Econòmica i Polítiques Inclusives adquireixen desenes de carros personalitzats de la iniciativa llançada pel sector, que es sortejaran entre la clientela de les botigues i les persones jubilades del poble
L’Ajuntament de Bellreguard ha volgut, mitjançant les regidories de Promoció Econòmica i Polítiques Inclusives, recolzar al comerç del poble en els actuals moments de dificultats derivades de la crisi sanitària. Ho fa sumant-se a la campanya ‘Comerç Brutal’ llançada per la Unió Gremial i la Diputació de València, i de la qual participa l’associació bellreguardina de comerciants, Acobell. La de l’Ajuntament, però, no és una mera adhesió formal, sinó que inclou una aportació econòmica i accions concretes que donen visibilitat a la campanya i servisquen, alhora, per a la promoció del teixit comercial del poble. Tot amb la implicació també de dos associacions del municipi: la ja esmentada Acobell, i l’Associació de Jubilats i Pensionistes de Bellreguard.
La campanya ‘Comerç Brutal’ té com a protagonista i principal reclam al carro de la compra. Carros personalitzats que, en el cas d’Acobell, seran sortejats entre els clients dels establiments associats. Fins al 28 de febrer, es podrà dipositar en qualsevol d’ells la papereta per a participar en el sorteig d’un total de 40 carros.
La col·laboració municipal s’articula en dos vies. Per una banda, la Regidoria de Promoció Econòmica que dirigeix Joan Marco col·labora amb Acobell aportant una part dels carros per als sortejos. I és que “ara més que mai, l’Ajuntament vol estar al costat del comerç local i tradicional, que contribueix a mantindre vives l’essència i l’economia del nostre poble i travessa moments complicats degut a la crisi sanitària”, ha explicat el regidor.
Per altra part, la Regidoria de Polítiques Inclusives, gestionada per Sandra Gadea, amplia la iniciativa i ha adquirit altres 50 carros que sortejarà entre els membres de l’Associació de Jubilats i Pensionistes de Bellreguard. És segurament el col·lectiu més nombrós i més fidel d’entre la clientela del comerç local, a més d’aquell al qual li pot ser més útil el carro. No només com a utensili per fer la compra, sinó també com a element que aporta a les persones de més edat estabilitat a l’hora de caminar i, per tant, una major seguretat reduint el risc de caigudes.
El sorteig entre els jubilats dels 50 carros adquirits per l’Ajuntament es farà en cinc tandes de 10, sent el primer el dia 12 de març. Després, cada 15 dies aniran fent-se la resta. Per a triar els guanyadors es farà servir un programa informàtic que traurà aleatòriament un número de soci.
Bona acollida entre els jubilats i els comerciants
La iniciativa ha estat ben acollida per l’Associació de Jubilats i Pensionistes de Bellreguard. La seua presidenta, Encarna Garrigós, la compra al comerç del poble té nombrosos avantatges. “No cal desplaçar-nos dels nostres domicilis per adquirir productes de qualitat”, explica. I és encara més necessari “en aquests temps difícils” en els quals “està a les nostres mans cuidar-nos”. Per això, “hem de ser responsables i comprar al poble”, ha afegit.
També Acobell, a través del seu president, Pere Cremades, agraeix la implicació municipal en aquesta campanya, amb la tasca conjunta de dos de les seues regidories. “A l’Ajuntament sempre el tenim al costat”, explica, i això encara es valora més en les actuals circumstàncies, en les quals “necessitem encara més fer un esforç per arribar més directament al client i potenciar la fidelització del client”.