Les ajudes aniran dels 500 als 1.181 euros i les sol·licituds es podran fer des del 19 de juny fins al 17 de juliol a través de la seu electrònica municipal
L’Ajuntament de Xàtiva ha fet públiques les bases reguladores per tal d’acollir-se a les ajudes municipals directes a l’activitat comercial afectada pel cessament d’activitat derivat de la crisi sanitària de la Covid-19, en les que va a invertir un milió d’euros.
Podran sol·licitar l’ajuda els autònoms o empreses amb 10 o menys treballadors, amb domicili fiscal a Xàtiva, que hagen iniciat l’activitat abans del 14 de març de 2020 i amb un negoci anual o balanç no superior a 2 milions d’euros, els quals hagen cessat la seua activitat durant l’Estat d’Alarma i aquesta no haja estat compensada mitjançant un increment de la facturació de comerç per internet o a distància. L’ajuda tindrà una quantitat mínima de 500 i màxima de 1.000 euros per a la cobertura de despeses corrents i de lloguer, a més d’abonar el 50% del cost del rebut per la taxa de recollida de fem de l’exercici 2019, pel que el total podria ascendir a 1.181 euros.
«Aquest és el Programa d’ajudes més important en quantia que ha tret l’Ajuntament de Xàtiva amb recursos propis en els últims anys», ha destacat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha incidit en que «es tracta d’un gran esforç econòmic per tal d’arribar a aquesta xifra, perquè entenem que la reactivació de l’economia local és la prioritat i hem de donar el màxim suport a aquells que han hagut de tancar els seus negocis per culpa de la Covid-19».
Presentació de sol·licituds fins el 17 de juliol
L’edicte ha estat publicat aquest dijous al Butlletí Oficial de la Província de València, pel que aquestes ajudes es podran sol·licitar a partir de hui divendres 19 de juny fins al proper 17 de juliol. Aquesta sol·licitud es podrà fer mitjançant la seu electrònica de l’Ajuntament de Xàtiva (www.xativa.sedelectronica.es). S’haurà d’aportar la identitat de la persona física o jurídica, el document de vida laboral (en cas de ser autònom), la relació nominal dels treballadors, el volum de negoci, els certificats corresponents i el model de domiciliació.
El pagament de les ajudes s’efectuarà una vegada justificat el compliment dels requisits amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud mitjançant transferència bancària. L’import de l’ajuda es lliurarà d’una sola vegada després de que es dicte la resolució. Per a més informació es pot telefonar al 96 228 98 55 o entrar al web www.reactivemxativa.com.