Les mesures entren en vigor a partir del 28 de setembre i estaran vigents fins al 8 d’octubre
Les restriccions en cinemes, teatres i auditoris decauen a partir del 28 de setembre i fins al 8 d’octubre. Aquesta és una de les mesures acordades després de la reunió interdepartamental mantinguda aquest matí, segons la resolució de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, que s’ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).
Segons ha destacat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, «continuem avançant cap a una nova normalitat gràcies a la bona situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana i al gran esforç de tota la societat valenciana en la lluita contra el virus», alguna cosa que ha permès «eliminar o flexibilitzar la gran majoria de les mesures vigents fins al moment».
En concret, decauen les restriccions en cinemes, teatres, auditoris, museus i biblioteques, així com en altres sectors com el comerç, guies turístics i seus festeres, tenint en compte sempre el manteniment de les mesures generals de cautela, seguretat i higiene.
Noves mesures per a hostaleria
També es flexibilitzen mesures per als sectors de l’hostaleria i restauració. Així, augmenten els aforaments, passant del 50% al 75% a l’interior, i el nombre de persones per taules passa de 8 a 10, llevat que siguen convivents o es tracte de diferents nuclis de famílies nombroses. Així mateix, es permet l’ús de la barra per a retirada de consumicions i per al consum sempre que siga assegut i amb distància de seguretat.
S’amplia també l’horari de tancament en aquest tipus d’establiments, que es produirà d’acord amb la seua llicència en l’horari que autoritze la normativa general establida per l’ordre reguladora en l’àmbit de la Comunitat Valenciana. (D’acord amb l’Ordre de la Conselleria de Justícia, a les 1.30 hores.)
Quant a l’oci nocturn, augmenten els aforaments, passant del 50% al 75% a l’interior i el nombre de persones per taules passa de 8 a 10. Així mateix, es permet l’ús de la barra per a retirada de consumicions i per al consum sempre que siga assegut i mantenint la distància de seguretat.
A més, es permetrà el ball i karaoke, tots dos amb ús obligatori de màscara. Respecte al ball, es realitzarà sense possibilitat de consum d’aliments i begudes durant aquest, i sempre en l’espai que s’assigne o en el qual estiga situat cada usuari, respectant-se la distància interpersonal de seguretat.
Quant al tancament dels establiments, es realitzarà d’acord amb la normativa que ho regula, i en tot cas, no podrà excedir de les 5.00 del matí.
Els aforaments en esdeveniments de qualsevol índole que puguen implicar aglomeració de persones continuaran al 50% en el cas d’interiors i al 75% si se celebren a l’aire lliure, però sense límit de persones assistents.
Flexibilització àmbit esportiu
En l’àmbit esportiu, s’amplia l’aforament per a l’ús de dutxes i vestuaris al 75% i decau la limitació del nombre d’esportistes que poden participar en una prova simultàniament, com és el cas de la marató o mitjana marató, garantint sempre l’eixida escalonada de participants per a evitar aglomeracions.
Així mateix, en les instal·lacions esportives tancades s’estableix un aforament màxim del 75%, i en les instal·lacions obertes serà d’una persona usuària per cada 2,25 m2 de superfície útil per a l’ús esportiu. Quant a les piscines, tant en interiors com a l’aire lliure, l’aforament màxim serà del 75%.
Quant als esdeveniments esportius multitudinaris de Lliga Professional, es manté un aforament del 40% en espais tancats i del 60% per als espais oberts, però s’elimina el límit màxim de persones assistents. Així mateix, sempre s’ha de mantenir un seient de distància en la mateixa fila en cas de seients fixos o 1,5 metres de separació si no hi ha seients fixos, excepte grups de convivència. Respecte a la resta de competicions i altres esdeveniments esportius, les entitats organitzadores hauran de disposar, com fins ara, d’un protocol públic de desenvolupament de la competició o esdeveniment, que garantisca el seguiment de les mesures de seguretat i d’higiene requerides per a la prevenció de la COVID-19 (màscara obligatòria, distància interpersonal, etc.).
D’altra banda, la resolució estableix que en residències i altres allotjaments similars, s’augmente al 75% l’aforament en zones comunes i es puguen incloure serveis tipus self-service o bufet.
Finalment, en vetles i enterraments decau la limitació de persones que poden assistir i s’augmenta l’aforament. A l’interior serà del 75% i en l’exterior del 100%, garantint-se la distància de seguretat interpersonal.