Home Actualitat Daimús reclama a Foment que mantinga el traçat «original» del tren de la costa i rebutja l’alternativa més econòmica per «destrossar el territori»

Daimús reclama a Foment que mantinga el traçat «original» del tren de la costa i rebutja l’alternativa més econòmica per «destrossar el territori»

Daimús reclama a Foment que mantinga el traçat «original» del tren de la costa i rebutja l’alternativa més econòmica per «destrossar el territori»

Javier Planes exigeix que la línia discórrega al costat del carril bici i que es garantisca el baixador de Bellreguard per a dinamitzar l’economia i el turisme

L’Ajuntament de Daimús presentarà al·legacions al projecte del Tren de la Costa que ha elaborat el Ministeri de Foment i que es troba en aquests moments en fase d’exposició pública. El govern local i els tècnics municipals han estudiat el document i han comprovat que el pla «destrossa el territori» al seu pas per Daimús, com va indicar l’alcalde, Javier Planes.

El primer edil va remarcar que durant el termini previst per la llei presentaran escrits contra una de les alternatives del pla de treball, la 1B. «Foment dóna dues opcions. La primera és la raonable, la que va en sintonia amb les necessitats de la Safor, respectant el traçat original del tren a Dénia, que discorria per l’actual Via Verda».

«La segona és una línia que discorre des d’Alcodar en direcció a Daimús, deixant a Gandia sense estació -d’on salen autobusos i taxis a tota la Safor- i creant una barrera arquitectònica més a la comarca, alguna cosa que és totalment innecessari», va postil·lar l’alcalde.

Per a Plans, «Foment ha d’atendre les necessitats de la Safor i de tots els pobles que es beneficiaran de manera directa o indirecta» de la línia fèrria. «El traçat alternatiu, que no arriba a Gandia i part en dues Daimús, destrossa tota la zona agrícola protegida de Daimús i crea una altra barrera entre el centre comercial La Vital i la CV-670».

Aquesta opció, tampoc contempla el «baixador que demanem les poblacions de litoral de la Safor a Bellreguard». El traçat raonable i el que necessitem és el que respecta la línia que es va desmantellar fa dècades i que arriba a Gandia, segueix cap a Bellreguard i contínua a Oliva», va agregar.

«Foment ha de tindre clar que l’estació a Bellreguard és necessària per a moltes poblacions. Existeix una massa de població de més de 20.000 persones que tindria a la seua disposició el baixador, a més de fomentar l’arribada de turistes en els mesos estivals a les nostres platges».

Plans confia que tots els municipis afectats al·leguen en el mateix sentit i facen veure a Foment quina és la necessitat de la Safor: «El ministeri no pot decidir un projecte clau per al desenvolupament i el futur de les comarques de la Safor i la Marina atenent sol criteris economicistes. Si es fa una infraestructura d’aquest calibre s’ha de fer bé».

Foment contempla dues alternatives. La primera, en la seua fase de la Safor, costaria 55 milions d’euros, però l’estalvi procedeix d’inutilitzar l’estació de Gandia, crear una nova en el Polígon Alcodar i desviar la via per la superfície des de Gandia a Oliva, passant per Daimús.

La segona opció és la que s’ha vingut reclamant des de fa dècades, la que discorre al costat del carril bici Gandia-Oliva, per on el vell traçat del tren Carcaixent-Dénia. Aquesta és l’única alternativa que pot comptar amb parades a l’hospital i Bellreguard. El cost és de 74 milions d’euros.