Es telefona a 3.600 majors per seguir l’evolució del confinament i detectar necessitats
La soledat en les persones majors de 65 anys afecta en la nostra ciutat a més de 3.600 persones segons les dades municipals.
L’Ajuntament ha decidit fer un seguiment telefònic per a veure com estan afrontant l’estat d’alarma i detectar possibles necessitats, encara que elles no hagen sol·licitat ajuda explícitament.
Durant les telefonades, realitzades per professionals, es detecta tant la necessitat d’ajuda econòmica, de serveis com d’acompanyament.
El professional valora l’estat de la persona, atenent al que ella transmet i a la seua pròpia avaluació i, si es creu necessari, es recomana la derivació a un servei o departament.
Procés en marxa
En total, ja s’han realitzat més de 600 telefonades i el procés continua en marxa. Els majors de 65 anys és, sens dubte, el col·lectiu social més exposat a la Covid-19 i que més ha de protegir-se de la malaltia.
Des de l’Ajuntament s’ha estat treballant des del primer dia a cobrir les diferents necessitats socials de les alcoianes i alcoians majors de 65 anys.
Menjar i medicaments
Des de la Regidoria de Polítiques Inclusives s’han atés des que es va declarar l’estat d’alarma fins a finals d’abril, 187 persones majors de 65 anys que han sol·licitat ajuda.
D’estos casos 39 per comprar menjar, 25 per comprar medicaments i 123 per la gestió residus i altres necessitats referents als serveis socials.