Sueca s’uneix a la campanya contra el consum de l’alcohol per Nadal

La campanya posa l’accent en què l’alcohol pot suposar un augment del contagi en rebaixar el control de les mesures de seguretat

 

La Regidoria de Prevenció Comunitària de l’Ajuntament de Sueca s’ha unit a la campanya que, a través de les xarxes socials, posaran en marxa les diferents Unitats de Prevenció Comunitària de Conductes Addictives UPCCA de la Comunitat Valenciana, entre elles la de Sueca, perquè es prenga consciència de la importància i les conseqüències nocives que pot tindre el consum d’alcohol, especialment en estes festes nadalenques “que poden prestar-se als excessos i, fins i tot, a la justificació. El Nadal sol ser el període de l’any en què més alcohol es consumeix per una gran part de la població; de fet, des de les UPCCAS, pensem que és un dels períodes més crítics de l’any per als bevedors habituals, perquè poden passar d’un consum de risc a un consum problemàtic”, han assenyalat els impulsors de la campanya.

Per a la regidora responsable de Prevenció Comunitària, Estefanía Requeni, este 2020 ha sigut un any en què tots hem aprés a valorar el que realment importa, la salut. “A més, hem observat l’important que és la unió en moments difícils per a fer front a esta pandèmia que ens va agafar desprevinguts. En este Nadal, hem hagut de deixar de celebrar reunions amb familiars i amics per a evitar la propagació del virus. I, en estes circumstàncies, hem de deixar de costat també el consum d’alcohol que només suposaria un major risc de contagi, en rebaixar el control de les mesures de seguretat, a més del propi perjudici que causa pels seus efectes nocius”.

Adreçada a la població jove

“El nostre Ajuntament, com no pot ser d’una altra manera, col·labora amb este tipus de campanyes informatives i, al temps, dissuasives perquè la població en general, i la nostra joventut en particular, no adquirisca el costum, o l’addicció, del consum de l’alcohol i altres substàncies tan nocives per a la seua salut com a forma d’oci o diversió”, ha assenyalat l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez.

Per als promotors de la campanya, és molt comuna la utilització de les celebracions per a encobrir un problema de fons sobre el consum d’alcohol i altres substàncies. I mirar cap a un altre costat o minimitzar la situació sota l’excusa d’estes dates no ajuda en absolut; al contrari, reforça la seua conducta. En general, els menors tenen una baixa percepció del risc, no consideren l’alcohol com una substància nociva, com tampoc el fa un ampli sector de la societat. Els patrons de consum d’alcohol festiu, i fins i tot la concepció que resulta saludable, fan que els menors i adolescents perceben la sensació de poc risc i no reparen en les conseqüències indesitjables del consum d’alcohol. Per esta raó, des de les UPCASS, i a través d’esta campanya, volen llançar el missatge que cap dosi d’alcohol és recomanable per a cap grup d’edat, i molt menys durant el període de l’adolescència.

Es tracta d’una campanya dirigida a les xarxes socials, i a la cartelleria en general, que consta de quatre cartells diferents on apareixen una sèrie de missatges en clau d’humor relacionats amb el consum d’alcohol, el Nadal i la situació sanitària que estem vivint com a conseqüència de la pandèmia. A més, compta amb la col·laboració de l’humorista Xavi Castillo, qui ha participat amb un breu sketch utilitzant els lemes que s’han plasmat en els diferents cartells de la campanya, la qual pot veure’s en les xarxes socials de l’Ajuntament de Sueca i en la televisió local municipal, Sueca TV.