Raquel Miralles Mateu, cinc generacions de comerciants de barri a Pego

La botiga és història viva del  comerç d’esta localitat de la Marina

 

Raquel Miralles Mateu, és la propietària de la botiga Casa Mateu Miralles, una de les moltes botigues de barri de tota la vida de Pego. Però no és una botiga qualsevol, és un comerç que atresora la història de l’evolució d’aquesta localitat, no en va, és la cinquena generació de comerciants del municipi.

L’última botiga d’aquesta saga va prendre forma després d’una profunda renovació l’any passat, en plena estat d’alarma. El primer dia que es va poder obrir els comerços Raquel Miralles i el seu marit Carlos van decidir obrir el local on es troben ara. Una botiga física, però que la seua propietària ha bolcat en internet, amb una botiga online i sobretot amb una pàgina de facebook en la qual ella mateixa i la seua família són els models de la roba que pot trobar qualsevol client en el seu negoci. És la publicitat del segle XXI.

Per part de pare sóc la quarta generació de comerciants, i per part de mare la cinquena€, va explicar a Infoniu. Records d’aqueixos comerços encara es poden veure a Pego. En el Carrer de la Mar, la besàvia de Raquel, Carmen venia de tot ‘Vídua de Fernando Mateu’ es pot veure encara en la façana de l’edifici. La meua besàvia venia de tot€, Fideus, arròs, bijuteria, tovalloles, bragues.. fins a medicaments i fins i tot el cafè que torrava “el meu besavi a la terrassa de la casa.

També enfront de l’actual botiga hi ha un altre vestigi del passat comercial de la família, ‘Confeccions Mateu’. Entrar en el seu interior és tornar a les botigues d’antany. Raquel conserva aquest espai com a magatzem, però les seues parets atresoren la història comercial de Pego. Dues taules de fusta, on la seua família atenia els clients. El sòl hidraúlic, i prestatgeries on estaven exposats les teles i teixits.

Uns altres dels mobles d’aquesta botiga han sigut restaurats per Raquel i el seu marit i s’han incorporat a l’equipament del nou local, estan perfectament integrats.

Atenció personalitzada

Miralles reconeix que porta el servei al client en la sang «quan de jove uns altres s’anaven als recreatius jo estava a la botiga€, va assegurar ahir. Inconscientment  no va aconseguir entrar en mi i des de llavors no he parat»€. No para ni a casa, ja que atén comandes per whatsapp. M’envien missatges preguntant-me per les talles de la roba que mostre en els vídeos€, va assegurar.

Els comerços de barri han de reinventar-se i Raquel Miralles Mateu ho ha aconseguit amb el tracte pròxim de l’atenció personalitzada i el detall, el coneixement del que volen els clients i seguint una tradició que va obrir fa ja més de 100 anys la seua família. Això sí, adaptada a aquests nous temps tecnològics en els quals quasi cal estar 24 hores al dia connectats.