Gandia restaura i exposa dos quadres del XVIII de Josep Camarón i Bononat

Es podran visitar del 5 de febrer al 5 de març, al vestíbul de l’Ajuntament de Gandia

Gandia recupera dos quadres del XVIII de Josep Camarón i Bononat. La regidora delegada de Gestió Responsable del Territori i Patrimoni, Alícia Izquierdo, juntament el Director General de Patrimoni Històric, Artístic i Cultural, Vicent Pellicer, i la restauradora Patricia Montoro, han presentat davant els mitjans de comunicació la recuperació i restauració de dues pintures, propietat de Gandia, identificades fa pocs anys, engroguides i gairebé irrecognoscibles, a l’església del Beato.

Concretament, L’anunci del naixement de Samsó i Jesús entre els doctors (Ca. 1760-1765. 81’5 x 46cm. Format curvilini huitavat cadascuna), de Josep Camarón i Bononat, les quals, per l’estil, corresponen al barroc de la segona meitat del segle XVIII.

“Es tracta d’una nova línia de Gandia Restaura, la denominació d’una iniciativa de recuperació, identificació i restauració del patrimoni artístic de la ciutat, que es va encetar fa dues dècades. Ara, després d’uns anys d’interrupció, recuperem aquell projecte amb la restauració d’aquestes dues pintures de gran valor artístic. Però anem a continuar treballant per tal de recuperar i donar a conèixer a la ciutadania el patrimoni artístic, cultural i històric de Gandia”, ha explicat Izquierdo.

Els dos quadres es podran visitar del 5 de febrer (a les 12.30 h) al 5 de març, al vestíbul de l’Ajuntament de Gandia. De dilluns a divendres de 10 a 13.30 h i de 16 a 19.30 h. Dissabtes, de 10 a 13.30 h.

La restauració

Les dues obres es presenten ara monstrant la seua qualitat i la bellesa del seu colorit original. I és que Montoro ha explicat que es trobaven molt engroguides, el que impedia veure l’original. “Aquesta ha sigut la tasca principal, que s’ha realitzat bàsicament en 3 fases: Una primera de neteja, eliminació de repintats i vernissos envellits, que li donaven l’aspecte groguenc. Després, l’estucat de llacunes, pel·lícula pictòrica i la seua reintegració cromàtica”. Finalment, la tercera fase ha estat la de l’envernissament general de l’obra.