Cullera ajorna el cobrament del rebut de l’aigua a famílies en problemes per la Covid-19

L’Ajuntament i Aigües de Cullera garantixen l’accés al recurs a totes les persones

L’Ajuntament de Cullera i l’empresa mixta Aigües de Cullera han ampliat les mesures socials de protecció contra la pobresa hídrica dirigides a aquells col·lectius en situació de vulnerabilitat.

Una ampliació que forma part del pla de xoc del consistori per a fer front a les dificultats econòmiques a les quals s’enfronten les famílies com a conseqüència de la crisi sanitaria de la Covid-19.

És per això que es finançaran o s’aplaçaran factures, sense cap tipus d’interés, a totes les famílies que presenten dificultats en el pagament,  ha explicat hui el regidor Juan Vicente Armengot.

L’empresa també disposa del denominat Pla 12 Gotes. Un programa de quota fixa que el client pot sol·licitar per pagar tots els mesos el mateix import en base al consum de l’any anterior.

A final d’any s’estudia si l’import es superior o inferior al consumit i es regularitza en els següents mesos, tornant al client la quantitat o finançant el pagament restant.

Flexibilitat

Entre d’altres mesures, també se li atorga més flexibilitat al client oferint la possibilitat d’escollir el dia del mes que preferisca que se li cobre la factura d’aigua.

A més, cal destacar que el passat mes d’octubre el consistori i Aigües de Cullera ampliaren el fons social de protecció hídrica.

Totes estes accions van en la línia que treballa l’Ajuntament de Cullera perquè cap persona no es quede sense aigua a les seues cases. «No volem deixar ningú enrere», ha assenyalat Armengot.