Un 85% dels enquestats afirma que comprarà alguna cosa durant el pròxim Black Friday; especialment entre els joves de 18 a 35 que el 90% declaren que compren alguna cosa
Com cada any, l’últim divendres de novembre inaugura la temporada de campanya de nadal amb l’inici del Black Friday. Sens dubte, un moment clau i important per a les marques, que porten mesos preparant les seues campanyes. No obstant això, la concentració d’ofertes i la por a l’increment de preus han propiciat que cada vegada més marques s’avancen a la cita. Black Friday sempre s’ha distingit per ser l’oportunitat perfecta d’aconseguir productes amb descomptes majors que en plena campanya de nadal, aconseguint fins a un 80% de descompte.
Avui dia, un 70% d’espanyols esperen Black Friday per a comprar aquells productes que ja tenien localitzats i per a avançar-se als regals de nadal, tal com confirma l’últim Estudi ‘Hàbits de Compra a Espanya Black Friday 2022’ realitzat per l’agència especialitzada en marketplaces del Grup Viko, Tandem Up, la qual afirma que, un 43% d’espanyols comprarà els seus regals de nadal aquest pròxim 25 de Novembre.
Despesa mitjana i canals de compra
Malgrat que els costos s’han disparat i baixar el preu de venda no és una tasca senzilla, es preveu que un 85% dels enquestats compre alguna cosa durant el pròxim Black Friday; especialment entre els joves de 18 a 35 que el 90% declaren que compren alguna cosa. La despesa de compra es preveu de 183€ en mitjana, molt similar entre homes i dones (186€ vs 180€ respectivament). Entre els rangs d’edat, no hi ha diferències significatives entre els **targets, per la qual cosa tots gastaran de manera molt similar a la mitjana.
Quant al canal de compra, el canal digital continua sent l’opció preferida entre la majoria de consumidors, un 68% efectuarà les seues compres via en línia i un 32% presencialment. Destacar que només els majors de 55 anys compraran més offline.
Categories més demandades
Les categories amb més intenció de compra enguany en el Black Friday són: tecnologia, moda i llar. La tecnologia se situa en primera posició amb un 44%, especialment entre el target masculí (53% homes i 32% dones). Encara que molt seguit de la categoria de moda que no es queda arrere (42%) i especialment entre els més joves d’entre 18 i 34 anys en un 51%. Núria Castro, Chief Strategy Officer de Tandem Up afirma que: «No deixa de sorprendre’ns veure com a noves categories de producte aposten per aquesta tendència, arribant fins i tot a desenvolupar edicions de producte específicament per a Black Friday, o testant mercat per a aprofitar la tracció de vendes aglutinada de la data. Nutrició, productes per a mascotes o cosmètica entre altres, són sectors que també aposten pel posicionament que poden obtenir com a marca més enllà del resultat obtingut en vendes durant aquest Black Friday.»