Parlem amb David González, alcalde d’Oliva, que ens ha fet balanç d’estos mesos de treball conjunt i intens per part del consistori i el teixit comercial de la localitat
Esta setmana Oliva, ha encetat la campanya de reactivació del comerç local “xecs compteambtu”, una propoosta més de “Jo compre a Oliva”iniciativa que va nàixer de la necessitat de donar suport al xicotet comerç després de decretar-se l’estat d’alarma i que des d’eixe moment no ha parat de crear propostes novedoses per ajudar al sector. Ni pensen parar. Així ens ho ha avançat l’alcalde d’Oliva, David González, que ha fet balanç d’estos mesos de treball conjunt i intens per part del consistori i el teixit comercial de la localitat, representat per l’Associació de Comerciants d’Oliva (ACCO)
Si una cosa es tenia clara des de la regidoria de Comerç, segons David González, era que l’objectiu no havia de ser millorar les vendes de l’any anterior, “sinó aturar el moment dramàtic de tancament de negocis que estàvem vivint i fer entendre a la població que el benestar d’Oliva passava per comprar en el comerç local”. I s’ha aconseguit “ els comerciants ens han manifestat el seu agraïment ja que la gent, dins del moment desfavorable que estem vivint, ha respost molt positivament”, ha afegit.
Protagonisme del sector comercial
Altra de les senyals que evidencia l’èxit del treball dut a terme per part de la Regidoria de Comerç que encapçala Yolanda Balaguer, és la “resposta magnífica” del sector comercial. “Hem aconseguit que els comerciants foren els veritables protagonistes i s’implicaren totalment en les diverses iniciatives i crec que el resultat ha estat espectacular”. Des del mes de març a Oliva s’han dut a terme diverses campanyes per a fomentar en comerç local com un aparador digital, el sorteig d’€ACCOS o la recent “xecs compteambtu”, amb la que s’han posat en circulació 3.334 xecs per valor de 30 € cadascun, que es podran gastar en qualsevol dels comerços adherits. Dels 30 €, el consumidor pagarà només 20 € i l’ajuntament finançarà el 10 € restants.
Però la feina no acaba ací. De fet, com ens ha avançat David González, ja s’ha començat a treballar de cara a la campanya de Nadal amb la posada d’il·luminació nadalenca en els carrers que, com ha explicat, “amb una despesa continguda i adaptada a les circumstàncies, s’ha decidit mantindre enguany com un element molt important de dinamització comercial, tal i com ens ha fet arribar el sector”. Precisament, González ha volgut posar de relleu la “simbiosi total” que eixisteix entre regidoria i l’associació de Comerciants d’Oliva (ACCO), “que ens augura un futur de col·laboració mutua i seguir treballant colze a colze per la nostra ciutat”.