Ontinyent presenta l’estratègia per executar els 5 milions d’euros de les ajudes europees EDUSI

Jorge Rodríguez presenta l’equip humà i les línies mestres de l’estratègia, els detalls de la qual es podran consultar a la web “Ontinyent Evoluciona amb Europa”

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, presentava aquest dijous l’equip humà i les línies mestres de “Ontinyent Evoluciona amb Europa”, la fulla de ruta confeccionada des del consistori per executar els 5 milions d’euros obtinguts en la legislatura passada del programa EDUSI (Estratègia de Desenvolupament Sostenible Integrada) finançada amb Fons FEDER. Un camí que l’alcalde explicava que permetrà seguir avançant cap a una ciutat més sana, innovadora, igualitària i integradora on la gent decidisca quedar-se i vindre a viure”

El primer edil destacava que els objectius de ciutat marcats pel Govern d’Ontinyent “estan alineats amb els objectius de l’Estratègia UE 2020, dirigida a aconseguir una economia intel·ligent, sostenible i integradora. Tant és així que se’ns va aprovar el desenvolupament de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI-ONTINYENT), finançat al 50% pels Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER), que permetrà l’execució de projectes per un import de quasi 5 milions d’euros, alguns d’ells ja en procés de licitació o adjucació”.

En la compareixença, Jorge Rodríguez presentava als regidors i regidores Natàlia Enguix, Joan Sanchis, Sayo Gandia i Pablo Úbeda, com a responsables de desenvolupar els objectius del programa EDUSI, comptant amb el treball de la responsable de la gestió i Cap del Departament de Promoció Econòmica, Elena Marco; i el responsable de la comunicació de l’EDUSI i Cap de Gabinet d’Alcaldia i Comunicació Institucional, Ricard Gallego. Aquest treball, recordava l’alcalde, coincideix amb la posada en marxa de l’Oficina de Projectes Europeus, que té com a finalitat presentar iniciatives als nous programes de la UE, especialment els inclosos al Pla de Reconstrucció front a la pandèmia, «Next Generation UE”.

Una web recull les actuacions de l’estratègia

 

En l’acte, el regidor de Promoció Econòmica, Pablo Úbeda, presentava la web www.ontinyentevoluciona.com/edusi , des de la qual es podrà seguir l’evolució del projecte amb el qual s’invertiran 4.944.086 euros per millorar les condicions socials, econòmiques i ambientals d’Ontinyent. L’alcalde apuntava que “no seran sols actuacions en zones concretes, sinó que aquest programa transformarà la ciutat globalment de manera conjunta entre l’Ajuntament d’Ontinyent i la Unió Europea, al 50%. Estan programades 9 actuacions, però si ho fem bé, igual ens eixen algunes més”, manifestava.

Els regidors i regidores donaven detalls d’estes actuacions, que inclouran un Objectiu Temàtic de Tecnologies de la Informació (492.000 euros) que tindrà en compte la transversalitat de la perspectiva de gènere i la no discriminació de cap tipus, i que inclourà accions com la transformació de la planta baixa de l’edifici de la Casa Compte en un Punt Interactiu d’Atenció a la Ciutadania. L’Objectiu Temàtic d’Economia Baix en Carbó té un pressupost de 1.013.537,63 euros i és el més avançat, amb accions com la compra de dos autobusos nous de baixes emissions; la reforma del pavelló vell del poliesportiu; l’anell ciclo-peatonal , o el nou sistema de prèstec de bicicletes elèctriques.

Amb l’Objectiu de Foment de Patrimoni Cultural i Natural, es comtempla l’execució de la segona i definitiva fase de les obres de rehabilitació de l’antigua fàbrica de Revert i la seua transformación en Museu del Tèxtil Valencià, per al qual es destinen 754.000 euros. Dins el programa EDUSI també es finançaran 632.000 dels 3 milions d’euros d’inversió prevista al projecte de Regeneració del Barri de la Cantereria. La lluita contra l’exclusió social serà altre dels eixos, i per això, dels vora 2 milions d’euros d’este Objectiu Temàtic, es destinarà el 50% a generar vivenda pública i un centre intergeneracional, a més de recuperar l’entorn de l’antic Molí. Igualment es destinarà 479.500 euros a crear un espai de formació i d’inserció socio-laboral; i es reactivarà comercialment l’entorn del Mercat Municipal, amb la reforma del seu entorn i la instal·lació d’escales mecàniques.

La presentació es tancava amb la projecció d’un vídeo sobre una l’aplicació de l’estratègia EDUSI a Ontinyent i l’execució dels projectes, alguns dels quals ja estan en marxa i altres veuran la llum durant 2021, “l’any al que Ontinyent caminarà definitivament amb Europa”, concloïa Jorge Rodríguez.