Un arxiu documentarà els fets de la Covid-19 a Alcoi

Se sol·licita la participació de la ciutadania

L’Ajuntament d’Alcoi llança una campanya ciutadana per a conservar la memòria documental de tot el que ha passat i el que s’ha viscut a la ciutat durant el confinament per la Covid-19.

L’objectiu és comptar amb fotografies, vídeos, documents i fins i tot testimoniatges per a documentar en el futur aquest període i guardar informació del que ha passat, passa i passarà a Alcoi.

Per això, l’Ajuntament d’Alcoi anima la ciutadania del municipi a participar en la recollida i conservació de les evidències sobre els efectes socials de la Covid-19, i que cedisca a l’Arxiu Municipal els testimoniatges més rellevants de la seua experiència.

Es tracta de compartir tota mena de documents (textos, vídeos, àudios, dibuixos o fotografies), per a crear un fons documental que incloga experiències personals, familiars, de l’àmbit laboral, imatges de la ciutat amb els carrers buits, dibuixos, cartells de comerços i empreses, iniciatives que mostren la solidaritat entre veïns, homenatges al personal sanitari, entre d’altres.

Cessió de drets

Les persones interessades poden enviar tot el material que creguen oportú per correu electrònic a arxiu@alcoi.org en forma de fitxer adjunt o fent servir serveis gratuïts d’intercanvi de fitxers, com WeTransfer, en cas que siguen de molta grandària.

L’Arxiu Municipal d’Alcoi garantirà tant la conservació com el futur accés a tota aquesta documentació, i perquè això siga possible cal que, quan s’envie el material s’ha de fer constar l’autor (nom de la persona física o jurídica), ubicació (carrer o zona aproximada) i un títol (per a identificar el contingut).

A més, cal indicar que se cedeixen els drets de reproducció (còpia), distribució (consulta i posada a la disposició del públic) i difusió a l’Ajuntament d’Alcoi per al seu ús d’investigació.