El regidor de Consum informa sobre l’apertura i la posada en marxa d’una web del Ministeri que atén dubtes sobre cancel·lacions de viatges, espectacles i serveis a causa del Covid-19
El regidor de Consum de l’Ajuntament d’Ontinyent, Nico Calabuig, ha informat a la ciutadania d’Ontinyent sobre la reobertura, amb cita prèvia, de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de la ciutat, que des del dilluns 8 de juny torna a realitzar atenció al públic, després de ser tancada a causa de l’Estat d’Alarma i la pandèmia de la COVID-19. El regidor també ha destacat la posada en marxa per part del Ministeri de Consum d’una web dirigida a resoldre dubtes i qüestions que afecten a les consumidores i consumidors.
Nico Calabuig ha assenyalat que “és molt important que les consumidores i consumidors d’Ontinyent tinguen de nou a la seua disposició l’OMIC, una eina informativa i resolutiva. Aquests mesos s’han generat moltes situacions relacionades amb la cancel·lació de serveis i productes adquirits, i el paper de l’OMIC és d’allò més útil per a ajudar, informar i defensar a la població davant aquest tipus de conflictes on poden veure’s vulnerats els drets de les persones consumidores”.
Així mateix, Calabuig ha explicat que “l’horari d’atenció de l’OMIC és de dilluns a divendres, de les 10.15 hores fins a les 14.30 hores preferentment, a través de telèfon o presencialment amb cita prèvia. La via de contacte és el telèfon 96 291 82 00, extensió 450. Amb l’atenció presencial cal fer ús de la cita prèvia, com ocorre amb molts altres serveis, per tal de poder garantir les mesures de seguretat, aforament i protecció de la salut de totes les persones. És primordial que entrem en la ‘nova normalitat’ amb totes les precaucions possibles, sempre escoltant i respectant les recomanacions de les institucions sanitàries”.
Nova pàgina web per atendre a les i els consumidors
El regidor de Consum ha destacat, a més, la posada en marxa per part del Ministeri de Consum d’una pàgina web, www.consumidorescovid19.gob.es, enfocada a atendre i guiar als consumidors i consumidores amb els dubtes i consultes relacionats amb cancel·lacions de viatges, espectacles i altres serveis, a causa de la pandèmia de COVID-19.
Tal com ha apuntat Calabuig, “aquesta web ofereix un recorregut guiat que permet a l’usuari o usuària conéixer els passos a seguir en cada tipus de problema o cancel·lació. Així, es cobreixen àmbits com els viatges en avió, tren, vaixell o bus, els espectacles culturals, festivals i concerts, serveis com hotels, gimnasos o acadèmies, compres per internet o assegurances, entre altres. El funcionament de la web és senzill, ja que va detallant els passos a seguir en funció de cada cas concret, i segons quines mesures ha pres o vol prendre la persona consumidora”.
“És fonamental que, en un moment com l’actual, els consumidors i consumidores tinguen al seu abast tots els instruments necessaris per a garantir els seus drets. En eixe sentit, a Ontinyent comptem amb els serveis de l’OMIC i el bon treball del nostre tècnic. Paral·lelament, podem fer servir eines com la web del Ministeri, que sense necessitat de desplaçar-nos, ens poden donar una resposta concreta als conflictes que s’han originat amb l’adquisició de productes o serveis que s’hagen vist afectats per la pandèmia”, ha conclòs Calabuig.