Sueca celebra la segona sessió de les XIV Jornades Socioeducatives centrades en la participació en l’Educació

El Centre Municipal Bernat i Baldoví acollirà les sessions

Després de la primera de les sessions, celebrada el passat 23 de març, que va comptar amb la participació del catedràtic emèrit de Sociologia de la Universitat de Barcelona i científic número 1 del rànquing internacional en Impacte Social i en Violència de Gènere, Ramón Flecha García; es va celebrar una taula redona titulada La participació en l’Educació, en la qual van intervindre José T. Blasco Alagarda, president d’honor de l’Associació d’Inspectors Educatius del País Valencià (ADIDE-PV); Vicente Máñez Bertolín, president de la Federació de Directors/res d’Educació Infantil i Primària (FEDEIP); Andrea Ollero Muñoz, doctorada en Associacionisme i Participació, coordinadora de Psicologia Educativa del Consell de Col·legis Oficials de Psicologia d’Espanya; Lucía Moreno Fernández, presidenta de l’Associació d’Inspectors Educatius del País Valencià (ADIDE-PV); i Esther Roca Campos, professora a la Universitat de València i coordinadora del seminari de formació del professorat A muscles de gegants.

Com a moderadora va actuar Mª Elena Ortiz Ballester, inspectora d’Educació Xarxa 2030. Finalment, l’encarregat de clausurar esta edició va ser el regidor d’Educació, Joan Carles Vázquez.

Gran participació

Després de la gran participació i acceptació que es va aconseguir el primer dia de les Jornades, en el qual va intervindre com a ponent al catedràtic Ramón Flecha, i de l’èxit i seguiment que ha tingut la seua ponència a posteriori, el coordinador del gabinet Psicopedagògic Municipal, Carles Vendrell, ha mostrat també la seua satisfacció amb el resultat obtingut ahir després de la celebració de la segona sessió, en la qual es va oferir una taula redona que va abordar directament el tema de la participació en l’educació.

Interes pùblic

En el transcurs d’esta, es va generar un interessantíssim debat, “prova d’això és l’hora en la qual va finalitzar, les 22 hores, a causa del gran interés que va despertar entre el públic i el nombre de preguntes que es van plantejar.

Voldria destacar el fet que, donada la composició de la taula, els participants de la qual compten amb trajectòries molt significades en el sistema educatiu valencià, es van poder tractar tots els aspectes al voltant del tema proposat: la participació en l’educació”, assenyala Carles Vendrell.

Els temes

Entre els temes tractats, es va parlar, per exemple, de com, des de la inspecció educativa, el nou model que es defineix en la LOMLOE ofereix unes funcions d’orientació i mediació per a facilitar la millora en la participació i la convivència.

“Des del punt de vista dels centres educatius, es va fer referència a com el nivell actual de participació de les famílies en el funcionament dels centres és bastant reduït i com s’ha vist agreujat per la pandèmia.També es va analitzar la qüestió de la participació al llarg de les diferents lleis educatives que s’han anat elaborant en l’estat espanyol, en els segles XX i XXI. I, d’altra banda, es va plantejar, tant a partir de les diferents investigacions que s’han realitzat, avalades pels organismes internacionals més importants, com per les tesis doctorals sobre este tema, el fet que millorar la participació de tots els agents implicats en l’educació, millora la convivència, l’aprenentatge de l’alumnat i la inclusió”, ha explicat Carles Vendrell.