El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme ha aprovat la resolució de la segona convocatòria de les línies d’ajudes al sector comercial donant llum verda a 13 projectes de la Comunitat Valenciana, entre els quals es troba el d’Oliva, valorat amb 2 milions d’euros.
L’alcaldessa d’Oliva Yolanda Balaguer va anunciar ahir als comerciants del Mercat Municipal d’Oliva que el projecte presentat pel municipi a les ajudes dels Fons Next Generation de la UE està acceptat íntegrament. Això suposa una inversió de 2 milions d’euros per a renovar un dels espais més emblemàtics del municipi d’Oliva: El Mercat Municipal.
El projecte respon a la necessitat de dinamitzar l’activitat comercial del municipi, prenent com a eix central de l’actuació la rehabilitació i millora del Mercat Municipal durant els últims anys, fruit de l’obsolescència de les instal·lacions, de la crisi provocada per la pandèmia i la falta de competitivitat i digitalització dels seus serveis. Per tant, el seu objectiu és aportar solucions innovadores que permetran millorar el relleu generacional i la dinamització del Mercat. A més a més, s’inclouran millores per a tot el sector comercial d’Oliva incorporant actuacions d’innovació digital i sostenibilitat.
Un nou Mercat d’Oliva, més sostenible i Digital
Amb el nom «Nou Mercat d’Oliva, sostenible i Digital», el projecte d’Oliva valorat en 2 milions d’euros planteja una actuació tractora sobre el Mercat Municipal que pretén prioritzar la sostenibilitat econòmica i mediambiental de l’espai. Es plantegen millores estructurals, de pavimentació, estètica corporativa, increment de la mobilitat i del flux de circulació de clientela pels espais comuns i els llocs comercials. Aquestes actuacions suposen una millora en la redistribució dels espais del mercat amb la finalitat de fer-lo més útil, funcional i atractiu no sols per a l’activitat comercial sinó també per a les persones consumidores.
A més a més, també s’hi preveu una inversió en la mateixa infraestructura, els sistemes d’accés, l’accessibilitat i la gestió eficient de l’energia i dels residus. L’alcaldessa d’Oliva i regidora de Comerç, Mercats i Consum Yolanda Balaguer ha declarat que «totes les actuacions previstes responen a un mateix fi: oferir a la nostra ciutadania un mercat renovat, a l’avantguarda, sostenible i amable amb la ciutat, l’entorn i la seua gent». En aquest sentit, Balaguer també comenta que «s’han previst campanyes per al foment i sensibilització en matèria d’economia circular, gestió de residus, reciclatge, etc. També un programa d’acompanyament i formació per a autònoms i Pymes comercials en transformació digital per a millorar la seua competitivitat en entorns digitals, que és essencial si volem garantir un relleu generacional en el Mercat Municipal».
En definitiva, «s’ha dissenyat un projecte d’abast global per a tots els comerços d’Oliva entorn de la digitalització i la sostenibilitat com a eixos fonamentadors d’un projecte que afavorirà la competitivitat d’aquest sector i potenciarà el desenvolupament econòmic i social del municipi» ha conclòs l’alcaldessa i regidora de Comerç Mercats i Consum Yolanda Balaguer.
El projecte d’Oliva per al seu Mercat Municipal, aprovat íntegrament i valorat amb 2 milions d’euros s’emmarca dintre del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència amb fons procedents dels Fons Next Generation de la Unió Europea.