“Hem d’aprofitar la reactivació econòmica a la que ens ha obligat el COVID-19 per a renovar-se”

Ferran Martínez, regidor de delegat de l’Àrea de Polítiques Econòmiques, Comerç, Indústria i Innovació de l’Ajuntament de Gandia, valora l’estat de l’activitat comercial a la localitat i ens explica en què s’està treballant des de l’àrea per als pròxims mesos

 

Quan ja portem poc més d’un mes avançant cap a la nova normalitat, és el moment de prendre el pols a la nostra economia més pròxima, al comerç i l’hostaleria, dos dels sectors que més han patit els mesos de tancament i sobre els que els ajuntaments i altres administracions estan centrant grans esforços per revivar-los.

En Infoniu hem parlat amb Ferran Martínez, regidor de delegat de l’Àrea de Polítiques Econòmiques, Comerç, Indústria i Innovació de l’Ajuntament de Gandia, per a que ens fera una valoració de l’estat de l’activitat comercial a la ciutat i que ens avançara en què s’està treballant i quins son els projectes que tenen pensats per als pròxims mesos.

Una de les últimes actuacions que s’han dut a terme des de l’Àrea en la que Martínez està al capdavant és la campanya, “Centre Històric Gandia: Un espai obert a la ciutadania”, una iniciativa que pretén posar en valor un gran centre comercial i d’oci obert, segur i únic: el Centre Històric de Gandia. Este espai urbà disposa de 400.000 m², amb més de 100.000 m2 per als vianants on les distàncies de seguretat són fàcils de mantindre i on s’hi pot gaudir de més de 100 terrasses (4.000 persones) i més de 1.000 botigues originals.

Ferran Martínez ha destacat el potencial que té el centre històric de Gandia com espai comercial “no hi ha cap altre centre històric a la Comunitat Valenciana amb estes característiques, és un espai privilegiat que ofereix a la gent la possibilitat de gaudir d’una àmplia oferta comercial i d’oci i fer-ho de forma segura”. Precisament, Martínez assenyala que la seguretat ha passat a ser un dels valors més buscats pels clients actualment “el producte i el preu han passat a un segon terme, ara la principal variable de la competitivitat és la seguretat i s’ha d’apostar per ella, per això no vam dubtar en cap moment que calia posar el valor el centre històric de Gandia com a centre comercial únic”, assenyala.

Aposta per la digitalització

En ser preguntat per l’estat actual del comerç i l’hostaleria a Gandia el regidor valora molt positivament el nivell d’activitat a dia de hui “comparats en altres localitats de tamany semblant, crec que anem pel bon camí ja que estem en un 90% de negocis oberts”. No obstant, reconeix que encara hi ha molta feina per fer per tal d’arribar a un nivell desitjable per a totes i tots ja que, tot i que l’hostaleria va a bon ritme, en el comerç les xifres són desiguals.

Per este motiu, ens explica, des de la regidoria ja s’està treballant en noves iniciatives de cara als pròxims mesos com un pla de reactivació econòmica a futur, en el qual destaca la re-apertura, el pròxim novembre de Fira Mercat Gandia amb fires de Reformes, Productes sostenibles, Vintage, Immobiliària, Viatges, del Llibre i dues d’Art.

“A banda, de la re-apertura de Fira Mercat, des de l’àrea de Polítiques Econòmiques estem treballant en altres iniciatives per a reactivar el sector, però pensades ja des d’un punt de vista més estratègic i molt centrades en la reconversió digital dels comerços i l’hostaleria per a que estiguen preparats per a qualsevol nou escenari”. L’objectiu de la regidoria és clar: “hem d’aprofitar la reactivació per a renovar-se, per ahí passa el futur del comerç a Gandia”, conclou.