Gandia queda només per darrere de grans capitals i municipis com Benidorm o Benalmádena
El regidor delegat de Turisme, Vicent Mascarell, ha comparegut aquest matí davant els mitjans de comunicació per tal de valorar les dades d’ocupació hotelera anual de les 20 principals destinacions espanyoles, entre els quals es troba Gandia. Les ha publicades Hosbec, la patronal hotelera espanyola més important, a través de Hosbec Hotel Monitor 2019.
Així, d’entre les destinacions peninsulars, Gandia queda entre els 8 primers, només per darrere de grans capitals i municipis amb una gran influència dins del món del turisme com Benidorm i Benalmádena. Les primeres places d’ocupació són destinacions de les Illes Canàries pel fet que la seua oferta de sol i Platja es manté al llarg de tot l’any gràcies al seu clima.
Segons les dades facilitades, mentre que l’ocupació mitjana anual a Espanya és de 3,1 nits i en la Comunitat Valenciana de 3,2, a Gandia l’estada mitjana és de 4,1 nits. Pel que respecta a l’ocupació mitjana anual, a Gandia és del 77,05%, una dada molt positiva que ve a confirmar la millora en els ràtios d’ocupació dels últims anys. L’ocupació mitjana a Espanya és del 65,9%, en Comunitat Valenciana del 67,6% i en destinacions de similars característiques a Gandia com Peníscola és del 56,2%.
Quant a l’ADR (Tarifa mitjana diària) aquesta és de 80,23 €, 6,04 € per damunt de la de la Comunitat Valenciana. I el RevPar (Ingressos per habitació disponible) a Gandia és de 57,47 € i en Comunitat Valenciana 51,87 €. A més, respecte a 2019 ha augmentat el nombre de viatgers en un 5,6% i el de pernoctacions en un 0,6%, arribant així a 1.051.014 pernoctacions en 2019.
En 2019 s’ha experimentat un augment del turisme estranger
“Són dades molt positives, més encara si atenem a la conjuntura climàtica de 2019, en el qual un DANA va afectar la campanya de Pasqua i Setmana Santa. També l’oratge va ser molt roí a finals de setembre, principis d’octubre. Malgrat això, estem situats millor que mai, el que ens dóna molt bones expectatives de cara a enguany, tot i saber que el turisme és un mercat molt volàtil, sensible a molts factors externs (clima, Brexit…), i també a la competència d’altres destinacions. Però estem creixent molt pel que fa al turisme estranger i mantenint l’espanyol, en la línia de la qualitat, la sostenibilitat i la innovació, els eixos que ajuden a consolidar i créixer, sobretot en països estrangers com França, Regne Unit, Alemanya o Rússia”.
En aquest sentit, Mascarell ha anunciat que es mantindrà i reforçarà la presència de Gandia a les fires turístiques de Berlí i Moscou, al mes de març, i la ciutat participarà també en fires especialitzades que s’aniran anunciant