Un total de 29 nous establiments reben el distintiu SICTED que acredita un servici de qualitat
Cullera no sols s’ha consolidat com un dels destins preferits pels turistes en els últims set anys. La transformació i expansió del seu sector turístic també es deixa notar en el nombre d’empreses que garantixen l’excel·lència en l’atenció al visitant. Durant l’últim lustre s’han triplicat este tipus de negocis, una clara mostra de l’interés del sector per apostar per la qualitat com a senyal d’identitat.
La capital turística de la Ribera compta des d’enguany amb quasi mig centenar d’empreses reconegudes amb el distintiu Sicted, el Sistema Integral de Qualitat Turística en Destí del qual formen part un total 36 oficines de tot el país, 236 destinacions i 6092 servicis distingits.
L’Auditori Municipal de Cullera ha acollit hui el lliurament d’estos distintius, un diploma atorgat per la Secretaria d’Estat de Turisme en reconeixement al compromís per a la millora contínua de la qualitat. Han assistit el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer; l’alcalde de Cullera i diputat provincial de Turisme, Jordi Mayor i la tinenta alcalde delegada de Turisme, Débora Marí.
«Cullera és un referent en tota la província i hui es reflectix amb este compromís del nostre sector amb la qualitat», ha assenyalat la màxima autoritat local.
«Esta qualitat turística certificada ens fa un destí millor», ha sentenciat el primer edil, qui a més ha ressaltat que en plena pandèmia el sector, lluny de rendir-se davant les circumstàncies, s’ha rearmat i reforçat amb la seua aposta per l’excel·lència com a resposta, «de manera que Cullera és hui un destí més competitiu i fort».
Per la seua banda, Colomer ha posat en relleu que és un bon moment per a tornar amb més força i voluntat de competir després de la pandèmia. «No volem competir de qualsevol forma, sinó en qualitat i això és una victòria d’equip», ha dit en referència a la col·laboració públic-privada en la iniciativa.
Més sobre SICTED
SICTED està obert a totes aquelles empreses que vulguen adherir-se. És una eina que compta amb formacions, tallers, visites tècniques, oferides per la Cambra de Comerç de València gràcies a l’Agència Valenciana de Turisme. A més, incorpora grups de millora per a implementar la qualitat en el sector terciari, generant en ell un valor afegit.
És un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per la Secretaria d’Estat de Turisme, amb el suport de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, que treballa amb Serveis turístics de fins a 36 oficis diferents.
És un mètode que proporciona un sistema integral i permanent de gestió de la qualitat en una destinació turística amb una nova concepció dels resultats esperats, un enfocament cap a la millora contínua i una actitud de recuperació i posada en valor dels recursos i de l’espai.
Es basa en la consciència integral de destí i en la identificació d’objectius comuns dels agents implicats.
SICTED perseguix un nivell de qualitat homogeni en els servicis oferits al turista dins d’un mateix destí, de manera que no s’aprecien deficiències de qualitat substancials entre els diferents productes (agents) que componen l’oferta en el destí i, amb això, condicionaments negatius de la percepció i satisfacció dels turistes.
És un mètode que proporciona un sistema integral i permanent de gestió de la qualitat en una destinació turística amb una nova concepció dels resultats esperats, un enfocament cap a la millora contínua i una actitud de recuperació i posada en valor dels recursos i de l’espai.
Este distintiu s’atorga a les empreses i servicis turístics que han acreditat el compliment dels requisits fixats. És un reconeixement a l’esforç, al compromís amb la qualitat i la millora contínua.
Oferix als servicis turístics adherits un pla de formació, visites d’assistència tècnica per part d’assessors homologats, tallers col·lectius, grups de treball, manuals de bones pràctiques, que desenvolupen propostes de millora per al destí i avaluacions que contrasten l’adequació d’establiments/servici als estàndards de qualitat. Tot això culmina en l’obtenció del distintiu Compromís de Qualitat Turística.
Este s’atorga als servicis turístics que han acreditat el compliment dels requisits fixats. És un reconeixement a l’esforç i compromís amb la qualitat i la millora contínua, alhora que distingix a l’establiment servici enfront de la competència. El distintiu té validesa biennal, encara que està condicionat a una avaluació anual de seguiment.