La ciutat porta a la fira Gastrónoma la seua oferta culinària i posa en valor l’esforç de l’hostaleria per a frenar la pandèmia
Els productes gastronòmics de Cullera s’han promocionat en Mediterránea Gastrónoma, una de les fires més importants del Mediterrani. La ciutat ha aprofitat per a mostrar el potencial i la qualitat d’alguns dels seus productes per excel·lència.
A l’stand cullerenc han estat presents senyes d’identitat del municipi com l’arròs, el caldo de peix i marisc de la llotja de Cullera, la Paella de Cullera o els licors d’arròs i cassalla. A més també s’ha promocionat la Ruta Productes KM.0, una ruta per a descobrir les delícies de la localitat i que compta amb degustacions de productes locals.
La regidora de Turisme, Débora Marí, ha volgut posar de relleu la necessitat d’estar presents en estes fires perquè «són una oportunitat per a donar a conéixer Cullera i els seus productes, però també per situar l’hostaleria del municipi entre les referents de la cuina espanyola».
Marí també ha recalcat la importància de la gastronomia de Cullera en un moment decisiu per al futur del turisme. «En temps com l’actual, el bon fer i l’actitud de l’hostaleria i de tots aquells que treballen els nostres productes locals estan demostrant que la qualitat gastronòmica de Cullera està a l’altura i són un dels nostres reclams turístics», destaca l’edil.
Edició especial i reduïda
El certamen gastronòmic, que ha estat una edició especial i reduïda a causa de la pandèmia, s’ha celebrat els dies 8 i 9 de novembre a Fira València. A més, davant la situació que viu el sector, esta edició ha servit per retre homenatge a l’hostaleria i l’agricultura.
La fira d’enguany, tot i ser diferent, era probablement més necessària que mai, segons manifesta Marí. «L’hostaleria de Cullera ha fet un esforç enorme per adaptar-se i reinventar-se davant esta nova normalitat i sobretot per garantir la seguretat dels clients i del turisme de la ciutat, i eixa labor també ha contribuït a fer de Cullera un destí segur», assegura.
Així, Cullera ha estat present en esta edició ‘més íntima’ de Gastrónoma per tal d’impulsar els seus productes i iniciatives gastronòmiques. Unes experiències que fan de la ciutat una de les destinacions de referència per al turisme gastronòmic i que, a més, seguixen la línia del programa de desestacionalització turística que du endavant el consistori per tal d’atraure visitants durant tot l’any i donar visibilitat a la marca Cullera.