Pablo Úbeda destaca que este projecte amb tallers gratuïts i oberts als comerciants de la ciutat dona resposta a una demanda del propi sector
“Donar resposta a les noves necessitats del mercat”. Aquest és l’objectiu que té el Pla Anual de formació per a la digitalització del comerç presentat este matí pel regidor de Promoció Econòmica, Pablo Úbeda. El regidor destacava durant la presentació “que este projecte que compta amb la col·laboració de Càmara València i l’Associació Comerç In, atén també una demanda que el propi sector comerç i serveis ens ha fet”, manifestava.
El Pla està format per diversos tallers formatius que s’estructuren en tres grans àrees: ús de les noves ferramentes, digitalització i aspectes legals del comerç electrònic així com estratègies publicitàries en els nous entorns. Úbeda explicava que “es tracta de cursos impartits per professionals de l’àmbit, gratuïts i oberts a tots els comerços i serveis de la ciutat perquè entenem que la digitalització del comerç de proximitat és una necessitat urgent per tal de no perdre competitivitat davant les grans multinacionals”.
En esta mateixa línia es pronunciava la gerent de l’Associació Comerç In, Amparo Boscà, al explicar que “la forma de comprar ha canviat. Per tant, nosaltres ens hem d’adaptar perquè la ciutadania continue venint als nostres comerços. A dia de hui, molts comerços desconeixen el funcionament de les noves ferramentes i no tenen presència online, cosa que considerem fonamental en un món cada vegada més globalitzat i competitiu”, manifestava.
El Pla començarà el proper 13 i 14 de març amb el curs “Fotografia amb mòbil per a comerços”. Els dies 25 i 27 de març amb el curs “Gestió del canvi davant la digitalització”, que permetrà executar un pla d’acció individual. Serà a l’abril quan tinga lloc els cursos centrats en l’ús de noves ferramentes com “Whatsapp Business” o les aplicacions de geocalització per utilitzarles per incrementar les nostres ventes al entendre que la compra no és sols una transacció sinó un procés.
Durant maig, els cursos versaran sobre la “comunicació digital per a vendre més” i “Comerç electrònic. Aspectes legals”, on els assistents podran aprendre sobre el dret de desistiment o firma electrònica. La formació conclourà al juny amb un taller sobre “Instagram creatiu”, que permetrà aprendre trucs i tendències per potenciar la marca que qualsevol comerç i servei té. Les persones que estiguen interessades en participar a estos tallers poden sol·licitar més informació o inscriure’s a l’Oficina de Promoció Econòmica-AFIC, al telèfon: 962918227 o per correu: ontinyent.promeadmin@cv.gva.es