Urbalab ajuda 5.000 persones a crear empreses i en formació

Gandia fomentarà en 2020 la línia de Ciutadania digital i cursos bàsics per a evitar l’exclusió digital

Urbalab Gandia ha atés més de 5.000 persones durant 2019. El regidor delegat de Polítiques Econòmiques, Comerç, Indústria i Innovació, Ferran Martínez, acompanyat de la tècnica del Servei de Promoció Econòmica, Eva Escribano, han presentat aquest matí el balanç de xifres 2019 d’Urbalab Gandia.

“Aquest servei, per el que han passat més de 5.000 persones durant 2019, gestiona projectes propis, de caràcter permanent amb programació pròpia i programes temporals finançats per altres Administracions Públiques, en els àmbits de l’empreniment, l’ocupació, la digitalització i la innovació en el territori. En aquest sentit, el nostre públic és la ciutadania que vol formar part activa de la societat del coneixement, professionals (ocupats o en situació d’atur) i empreses que volen incorporar la innovació en els seus models de negoci i en els perfils professionals.”, ha explicat Martínez.

Per altra banda, els projectes i programes d’Urbalab han involucrat a 3600 participants, amb recursos de finançament per a la ciutat per valor de 2 milions d’euros.

Dintre dels serveis d’Urbalab, cal destacar tres: l’assessorament a l’emprenedoria, la intermediació laboral i la formació.

Pel que respecta a l’atenció a la persona emprenedora, s’han assessorats al voltant de 65 projectes emprenedors, el 28% dels quals s’ha constituït empresa amb la forma jurídica d’autònom.

“Pel que respecta a les accions d’intermediació en el mercat de treball, el còmput total d’insercions executades directament per Urbalab és de 195. D’aquests contractes de treball el 39,58% correspon a homes i el 60,42% de dones. De tots aquests, el 49% és per temps de 12 o més mesos; Aquesta data inclou les contractacions per ofertes de treball que han fet les empreses de Gandia i la comarca”.

Una altra línia de treball pròpia de l’àrea és la gestió d’Urbalab Gandia. Un espai de dinamització i foment de les tecnologies digitals i de divulgació de la innovació en el territori. En aquest període s’han realitzat  184 accions formatives al voltant de temàtiques com la societat digital, el mercat de treball i recerca d’ocupació, empreniment, competències transversals i  cultura Maker, que han acollit a 2525 participants.

Una gran part d’aquesta activitat s’ha desenvolupat mitjançant el programa de l’Acord Territorial de La Safor que ha realitzat un total de 79 cursos amb 1138 participants. Destacant el Programa Impulsa pel què 23 comerços de la comarca han pogut rebre formació i assessorament personalitzat per la transformació digital dels negocis, i el sector digital de la Safor ha pogut crear el catàleg digital, on es dona difusió i promoció a les mateixes.

Cal destacar també el programa de formació on-line Aula Mentor, desenvolupat a través de la col·laboració amb el Ministeri d’Educació i Formació Professional, s’han gestionat  51 matrícules en un total de 30 cursos de formació.

“Menció específica té el programa de col·laboració amb els IES de Gandia i la Safor, destinat a divulgar i promoure les activitats i àmbits de treball d’Urbalab entre les persones joves que pròximament s’incorporen en el mercat laboral. En aquesta edició 2019 s’han realitzat un total de 17 jornades divulgatives amb 480 persones participants.”, ha comentat Escribano.

Per altra banda, Urbalab també acull jornades i activitats externes desenvolupades per altres entitats relacionades amb el desenvolupament local i la promoció econòmica. En aquest any 2019, s’han acollit 30 activitats d’aquestes característiques amb un total de 867 participants, entre les que destaquen FORWORKING realitzades a través d’ AES.

2020

En termes de futur, al 2020 es preveu mantindre els programes mencionats i reforçar aquest espai amb la línia de ciutadania digital, “que busca frenar l’exclusió digital d’una part de la població. Cal tindre en compte que, a l’administració pública, per exemple, cada vegada es fan més gestions via electrònica… Seran cursos ràpids i senzills amb les eines bàsiques i necessàries per tal d’adaptar-se”, ha explicat el regidor.

També hi haurà una línia renovada del programa de suport a la persona emprenedora. I, al març, es reeditaran les accions de suport digital al comerç local, de forma coordinada amb les associacions del sector. “Una passa més en eixe procés de renovació digital del comerç, que tanta falta fa”.

Finalment, Martínez ha convidat la ciutadania a consultar al web www.urbalabgandia.com tots els cursos, programes i serveis que s’hi ofereixen. “Cal posar en valor la seua programació d’activitats, amb molta qualitat, però que encara continua sent molr desconeguda”, ha conclòs.