Durant el curs s’ha treballat sobre com iniciar-se en la compra per internet i com aconseguir un bon posicionament en buscadors
Quasi 40 comerços, empreses i personal autònom d’Albaida han completat el Curs d’iniciació a la transformació digital que porta per nom Aprén a vendre online els teus productes i serveis que ha estat impulsat per l’Oficina Tècnica per l’Activació i Recuperació d’Albaida (ARA). Al llarg d’esta formació les persones participants han conegut quines són les passes que s’han de seguir per a vendre en Internet, per un costat, i aconseguir un bon posicionament en internet, per un altre.
Per al regidor de Model Econòmic i Social, Alejandro Quilis, estem davant “d’una oportunitat de creixement gràcies a les capacitats que ens dona la tecnologia i les noves maneres de comprar de les consumidores i consumidors” a més “la nostra potència històrica com a nucli comercial i manufacturer juga a favor, i és que en l’ADN de molta part de la població de les comarques centrals està vindre a Albaida per a comprar productes singulars i de primera necessitat”. A més, s’inicia una nova etapa per a encaminar la transformació del comerç albaidí cap a la digitalització i és que “volem llançar una plataforma de venda per Internet, un Marketplace, on poder retornar eixe prestigi intangible, del que parlavem, com a potenciador del comerç tradicional i la seua branca online”, ha explicat Quilis.
En les classes s’han mostrat exemples de comerços de proximitat que han implementat estratègies en línia i s’ha posat l’accent en la necessitat que el xicotet comerç s’adapte als nous hàbits de consum de la ciutadania, la compra per Internet s’ha vist incrementat molt més des del confinament decretat per l’Estat d’Alarma.
A més del curs, que s’ha desenvolupat al llarg de tres sessions i que s’ha desdoblat en dos grups gràcies a l’interés que ha generat, aquests comerços, empreses i autònoms han tingut una consultoria personalitzada per a conéixer quines necessitats té la seua tenda o empresa per a millorar en el món online.
Dels participants totals, 18 d’ells pertanyen a ACISA, quatre als venedors del Mercat Municipal i 16 de la resta del teixit empresarial d’Albaida. I pel que fa al sector, 17 són comerços, cinc de l’hostaleria, tres de la indústria i 13 d’altres.
Marketplace del comerç d’Albaida
Com apuntava el regidor de Model Social i Econòmic una vegada acabat el curs es passarà a una nova fase on es llançarà un Marketplace on el comerç d’Albaida podrà mostrar els seus productes i realitzar vendes electròniques. Es tracta doncs d’una manera “d’obrir nous aparadors per al comerç local, no volem competir amb Amazon i altres plataformes semblants amb preus, però sí en qualitat, servei i segurament rapidesa” donat que “en poques hores la clientela podrà recollir el seu producte o rebre’l en casa, o un punt de recollida únic de totes les seus compres del dia com pot ser el Mercat Municipal, per exemple” és una manera “d’incrementar la solidaritat entre el veïnat d’Albaida i voltants, ja que cada euro que invertim en economia local o comarcal és un euro que es queda en les nostres terres, donant a menjar a moltes famílies i pagar impostos per a seguir donant els serveis de l’Estat del Benestar des de les administracions públiques, per tant recuperar la compra local beneficia al conjunt de la població”.
Des del departament de Promoció Econòmica s’hi ha mantes una reunió amb les persones participants del curs, i aquelles que es van quedar en llista d’espera, este dijous 23 de juliol en el Saló de Plens per a presentar la iniciativa del Marketplace i d’on han eixit ja els primers comerços interessats. Durant la trobada també s’ha anunciat l’ampliació del termini per a sol·licitar les ajudes al comerç detallista i de serveis, que van haver de tancar pel decret de l’Estat d’Alarma, de fins a 300 € i que tramita ARA. Aquesta decisió s’ha pres donat que el gran volum de demandes han arribat els últims dies i per a poder facilitar que cap persona interessada es quede sense aquesta ajuda per a fer front a les despeses generades per la COVID19.