La regidora Sayo Gandia presentava aquest dijous el pla de treball previst amb la participació de 6 col·legis de primària, dins de les activitats de la “Setmana Europea de la Mobilitat”
L’Ajuntament d’Ontinyent va a impulsar als propers mesos un estudi dins el projecte “Camins Escolars Segurs”, iniciativa promoguda pel Consell de Medi Ambient i posada en marxa per les regidories de Medi Ambient, Educació i Educació Viària per tal de desenvolupar una xarxa d’itineraris segurs als centres educatius. La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, presentava aquest dijous i dins de les activitats de la “Setmana Europea de la Mobilitat” el pla de treball previst amb la participació de 6 col·legis de primària: La Solana, Bonavista, La Milagrosa, Santa María, Lluís Vives i La Pureza de María, estant prevista la incorporació de la resta de centres escolars de primària en una segona fase.
Sayo Gandia explicava que l’objectiu d’aquest projecte participatiu, “és facilitar i promoure una xarxa d’itineraris segurs amb un disseny identificatiu propi, que garantisquen als xiquets i xiquetes desplaçar-se de manera segura i autònoma des de casa a l’escola, així com afavorir una mobilitat més sostenible i saludable”. Així, es preten aconseguir augmentar l’autonomia dels xiquets i xiquetes adaptant i millorant l’entorn urbà del barri, potenciant la possibilitat de que l’alumnat puga desplaçar-se de casa a l’escola sense acompanyament i amb seguretat; i adaptant el camí escolar per a cada centre amb propostes tècniques i actuacions enfocades a reduir la velocitat de circulació, millorar la visibilitat en els encreuaments,i donar continuitat i confort als itineraris de persones que es desplacen de manera sostenible, atenen les característiques urbanes de cada entorn ecolar o barri.
Objectius específics
Aparellat a aquest objectiu general hi haurà d’altres específics, com ara fomentar el coneixement de l’entorn ; identificar les problemàtiques de mobilitat en l’itinerari cap a l’escola; incentivar un treball educatiu sobre mobilitat i salut ; reflexionar sobre el canvi climàtic i la qualitat de l’aire en relació als hàbits de mobilitat; i treballar en equip per teixir xarxes entre els diferents actors involucrats: els equips educatius, alumnat, ampes, ajuntament i comerços locals.
La regidora explicava les diferents fases previstes dins del pla de treball, (que inclouen fase de coordinació, una enquesta de mobilitat, explotació de l’enquesta, inventari i eixida de camp, informe i activitats) i incidia en destacar com a “fonamental que tothom estiga involucrat: Professors, AMPES, estudiants, Ajuntament i veïnat. Redactar un bon pla de mobilitat no és suficient, es molt important realitzar activitats que visibilitzen i potencien els modes de transport no motoritzats per involucrar als xiquets i xiquetes. La coordinació entre escoles és essencial, i el projecte que comencem a Ontinyent ha de servir de catalitzador de tot aquest procés i un punt d’inici que volem que les escoles facen seu”, manifestava.