Aquesta Unitat ofereix al pacient els mateixos tractaments i proves que se li
realitzarien en l’àmbit hospitalari. L’increment de professionals que ha registrat la Unitat en l’últim any ha afavorit un augment d’activitat de la UHD de la Ribera.
L’Hospital Universitari de la Ribera ha atés a un total de 813 pacients en els seus domicilis durant els primers set mesos de 2019, a través de la seua Unitat d’Hospitalització a domicili (UHD). Això ha suposat un increment d’un 53,4% respecte al mateix període de temps de 2018.
D’aquesta forma, entre gener i juliol de 2019, l’UHD ha registrat prop de 1.800 altes (l’equivalent a ingressos en els serveis d’hospitalització), “la qual cosa suposa pràcticament la mateixa activitat que es va realitzar durant l’any complet de 2017”, ha assenyalat el coordinador de la Unitat, Pablo Lafuente.
“Aquesta elevada activitat que mantenim en l’UHD de la Ribera és possible gràcies a l’important increment de professionals que hem registrat en l’últim any”, ha afirmat Lafuente qui ha afegit que “actualment, aquesta Unitat està atesa per 17 professionals, entre els quals es troben mèdics, fisioterapeutes, psiquiatres, auxiliars clínics i personal d’Infermeria”.
Així, durant els primers set mesos d’enguany, l’UHD ha realitzat 36.249 visites a domicili de personal mèdic i d’Infermeria i altres 512 visites de Fisioteràpia.
“L’hospitalització a domicili proporciona un tracte més humanitzat al pacient, al qual li se li realitza qualsevol tractament i prova que puga necessitar, com si estiguera ingressat en l’àmbit hospitalari, però amb els beneficis que, per al seu benestar general, suposa estar en el seu propi domicili, un entorn més confortable i pròxim”, ha destacat Pablo Lafuente.
D’aquesta forma, es millora la qualitat assistencial i s’eviten trasllats tant del
pacient com dels seus familiars.
L’UHD s’ocupa d’atendre pacients crònics que han patit una agudització de les seues patologies, pacients que requereixen ser atesos per infeccions o cures complicades i pacients pal·liatius, en la seua majoria de caràcter oncològic.
El 70% de les persones ingressades en l’UHD són pacients remesos des dels
serveis de Medicina Interna i Urgències, mentre que la resta procedeixen de les
consultes d’Atenció Primària i Atenció Especialitzada.
A més, el pacient disposa d’un número de telèfon amb el qual es pot posar en contacte amb els professionals de l’UHD per a realitzar les consultes que requerisca. Així, entre gener i juliol de 2019, l’UHD de la Ribera ha atés un total de 20.316 consultes telefòniques.