L’Ajuntament de Xeraco implanta un nou servei d’enviament d’incidències a través d’una APP

El servei permet establir un  canal directe de comunicació dels desperfectes que es detecten en l’equipament urbà del municipi

 

Durant aquest mes de juliol, l’Ajuntament de Xeraco s’ha unit als més de 500 municipis que a nivell nacional disposen del servei Línia Verda. A través d’aquest canal de comunicació directe, els veïns poden posar en coneixement del Consistori aquells desperfectes que detecten en la seua localitat. Gràcies a aquesta eina de participació ciutadana, l’Ajuntament pretén conèixer les necessitats del municipi i així, poder donar solució a les qüestions comunicades.

Per a poder utilitzar aquest nou servei és necessari procedir a la descàrrega de l’APP Línia Verda. Per a això, l’usuari accedeix a GooglePlay o APP STORE en funció de la tecnologia emprada en el seu Telèfon intel·ligent (Android/ iOS). Una vegada localitzada, es duu a terme la descàrrega de forma gratuïta. A partir d’aqueix moment, l’usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.

Per a comunicar una incidència, n’hi ha prou amb punxar sobre el botó “Nova Incidència”. Un desplegable amb les diferents tipologies d’incidències apareix en pantalla. L’usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. De forma automàtica, l’APP detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta. Ja només queda donar al botó d’enviar. Una vegada enviada, personal de l’Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada. El ciutadà al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produïsca un canvi en l’estat d’aquesta.

Contacte directe amb el consistori

A través de Línia Verda, l’usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. N’hi ha prou amb seleccionar l’opció de “Feix la teua consulta”. En un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per part d’un equip d’experts en la matèria de forma completament gratuïta.

Al servei Línia Verda també es pot accedir a través del domine www.lineaverdexeraco.es. A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, l’usuari disposa d’un ampli contingut de consulta mediambiental ( guia de bones pràctiques, consells, informació pròpia del municipi etc…).

Línia Verda també ofereix els seus serveis a través de contacte telefònic en el número 902 193 768 en horari de 8.00 hores a 17.00 hores (cost de la trucada 0,07 €/**min).

Una altra de les possibilitats que ofereix aquesta eina és l’enviament de comunicacions informatives per part de l’Ajuntament als ciutadans que així ho desitgen. D’aquesta forma, a més d’implantar un canal per a resoldre incidències de manteniment en el municipi també podem fer arribar la informació de servei públic que es considere oportuna com el tall de trànsit d’un carrer, l’horari de determinats espectacles municipals, o el tall d’aigua o llum que es puga produir en qualsevol punt. També poden consultar els principals punts d’interès que es localitzen en el municipi i informació rellevant sobre aquest.

L’Ajuntament de Xeraco anima als veïns de la seua localitat a utilitzar el servei Línia Verda. A través de la implantació d’aquest servei i gràcies a una important participació ciutadana, pretén aconseguir un municipi que complisca amb les expectatives de benestar social dels seus veïns.