L’Ajuntament d’Alacant reurbanitza l’Avinguda de Xixona amb una inversió de 2,5 milions d’euros

La proposta planteja ampliar les voreres, zones enjardinades, més arbrat, il·luminació led i reduir el trànsit a dos carrils

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat en Junta de Govern el projecte de millora viària i de vianants de l’entorn de l’Avinguda Xixona entre el carrer Sant Carles i la Gran Via amb el qual busca facilitar una transició amable entre els barris de Campoamor i Carolines Baixes, mitjançant una reurbanització de voreres i calçada que requerirà una inversió de 2.317.810,59 euros i un termini d’execució previst de sis mesos.

El regidor d’Urbanisme, Adrián Sants assenyala que «amb aquesta actuació es proposa millorar la zona de l’avinguda Xixona per donar-li un aspecte més amable, còmode i accessible tant per a conductors com per als vianants. En aquest sentit, es generarà un espai que vertebri la zona compresa entre cigarreres, Campoamor i Carolines Baixes «.

El projecte contempla una reducció de tres carrils de circulació de vehicles a dues vies, per ampliar les voreres per fer que els recorreguts siguin més inclusius, però mantenint el carril d’ús exclusiu de Bus. Millorant així l’accés a les parades d’autobús i reduint la longitud de les cruïlles dels passos de vianants.

Totes aquestes modificacions es realitzaran amb un nou paviment descontaminant i dotant d’arbrat i jardineria urbana a tota la zona. Així com la renovació de l’enllumenat a tota l’avinguda i en els carrers adjacents. Tot això per millorar l’entorn de la ciutat mantenint la tipologia de millores realitzades en altres actuacions.

Àmbit d’actuació

L’àmbit d’actuació inclou a més, el tram de Carrer Jaume Segarra entre l’encreuament amb l’Avinguda Xixona i l’encreuament amb l’inici del carrer Mestre Alonso. A més del carrer de vianants Carrer Germans Soto Chapuli i el tram de vianants del Carrer Francisco Verdú.

S’inclou la possible conversió de l’sortidor de combustible existent entre la intersecció d’Avda. Xixona i Mestre Alonso, en una zona verda, sempre que sigui viable la seva retirada de casc urbà, en funció de l’estat de la concessió de la instal·lació, cosa que es determinarà amb el projecte d’execució que es redacti.

Es tracta en global, d’una actuació d’una dimensió lineal d’uns 1.235,00 metres de vial, i amb una superfície de calçades i voreres de vianants de 27.374 metres quadrats aproximadament.