El President de Firauto xifra en al voltant de 5’5 milions d’euros l’impacte econòmic del certamen impulsat per l’Ajuntament i els professionals del sector
“Firauto Ontinyent”, la fira de l’automòbil posada en marxa per l’Ajuntament i l’Associació de Tallers i Automoció de La Vall d’Albaida, ha servit per vendre 370 vehicles a les últimes 4 edicions, el que suposa un impacte econòmic de al voltant de 5’5 milions d’euros per al sector. Son dades aportades pel President de l’Associació i de Firauto, Ximo Gramage, amb motiu del repàs que els professionals del motor realitzaven amb l’Alcalde Jorge Rodríguez i el seu equip dins del cicle “Ontinyent marca el camí”, que el govern ontinyentí promou per afavorir la comunicació amb els diferents sectors socioeconòmics i potenciar-los.
Segons explicava Gramage, Firauto, que s’organitza coincidint amb la Fira de Novembre, “ha tingut estos últims anys una evolució constant: En cadascuna de les dues últimes edicions s’hem situat en el centenar de vehicles venuts, i al voltant de 370 als últims 4 anys. A una mitja estimada de 15.000 euros per vehicle, l’impacte ha estat superior als 5’5 milions d’euros, el que és dada molt positiva que ens anima a seguir treballant en esta línia de col·laboració encetada amb l’Ajuntament”, manifestava.
L’alcalde, que acudia a la reunió acompanyat pels regidors Sayo Gandía i Manuel Cuesta, destacava que estes xifres “demostren que els canvis realitzats per crear nous espais d’exposició i consolidar les sinèrgies entre Firauto i la Fira de Novembre per atraure visitants d’altres comarques han a estat positiu. Volem seguir treballant colze a colze amb estes i altres iniciatives amb els diferents sectors, perquè a la fi tenim l’objectiu comú d’afavorir la promoció econòmica i la creació de llocs de treball a la ciutat, i junts i amb bona comunicació és com millor es fan les coses”, assenyalava.
A l’encontre, que tenia lloc aquest dimarts al Centre Cultural Caixa Ontinyent, s’exposaven noves possibilitats de promoció a través d’aquesta i altres cites al calendari d’activitats anual, i es replegaven suggerències del sector per millorar tant estes iniciatives com per posar en marxa d’altres. Igualment es va repassar les diferents bonificacions fiscals i instruments a l’abast de les empreses dins del IV Pla de Reactivació Econòmica, amb accions com les bonificacions a l’Impost de Bens Immobles (IBI) i l’Impost d’Activitats Econòmiques (IAE) a les empreses que generen i mantinguen llocs de treball indefinits; les bonificacions sobre l’Impost de Vehicles (IVTM) als elèctrics o híbrids; o la possibilitat de fraccionar els tributs amb el compte corrent tributari, entre d’altres.