Es desbloqueja la connexió urbana entre Piles i Oliva

L’actuació contempla l’ampliació de la carretera CV-670 en els termes municipals de Piles i Oliva i la construcció d’una via ciclopeatonal

 

“Oliva tindrà una millor connexió amb el poble de Piles abans de que acabe l’any”. Així ho ha anunciat la vicealcaldessa d’Oliva, Ana Morell, des prés de la reunió que ha mantingut aquest matí a la Diputació de València, amb el Diputat de Carreteres, Rafael García, membres del seu equip tècnic i amb el regidor de Planejament Urbanístic de l’Ajuntament d’Oliva, Miguel Monzonís, propulsor d’aquest nou impuls per a aquesta actuació que ja havia tingut propostes en anteriors ocasions, però que ara, finalment veu la llum després de les gestions realitzades en aquesta legislatura.

En resum, l’obra que s’ha presentat per part de l’Ajuntament d’Oliva i que ha aprovat per a la seva execució la Diputació de València és l’ampliació de la plataforma de la carretera i la construcció de l’itinerari ciclopeatonal des de Piles a Oliva en la CV-670. Aquesta obra que implicaba l’expropiació dels terrenys, ja ha aconseguit realitzar aquest procés.

L’obra adjudicada tindrà com a empresa contractista a PAVASAL. El pressupost d’aquesta licitació és de 2.169.948,54€. Les obres començaran aquest pròxim mes de març i tindran un període d’execució de 7 mesos. En la reunió entre les diferents administracions, s’ha acordat que les obres tinguen el mínim impacte possible en els mesos d’estiu per no dificultar el trànsit en les setmanes de major afluència de població entre els dos municipis.

La millora substancial és la que es produirà en matèria de seguretat ja que el projecte també inclou un carril bici i un vial de servei lateral per evitar els accessos perpendiculars directes. En l’actualitat aquest tram de carretera, que va des de Piles fins a la glorieta d’entrada d’Oliva, presenta una secció transversal insuficient, i no té vorals als laterals, amb una elevada intensitat de circulació que supera els 12.000 vehicles per dia, cosa que el converteix en un tram d’elevada sinistralitat.

La situació es veu agreujada a causa de l’existència de nombrosos accessos directes en els seus marges, sense cap classe d’ordenació. És per això que l’actuació consisteix fonamentalment en:

⁃ Ampliació de l’ample de la carretera fins a arribar als 15 metres, tot introduint vorals als laterals.
⁃ Una millor dels radis de gir a les corbes del traçat.
⁃ Una millora de la connexió amb la rodona d’Oliva
⁃ Construcció d’un vial de servei, al marge esquerre de la carretera, per evitar els accessos directes i millora dels accessos directes del marge dret
⁃ Construcció d’un carril bici
⁃ Millora substancial del drenatge de l’aigua contra les inundacions

 

La vicealcaldessa ha destacat d’aquesta obra que “continuem treballant amb la construcció d’espais i zones de la nostra ciutat, les del nostre entorn i aquelles connexions vials que ens permeten garantir una futura mobilitat més sostenible i en equilibri amb el medi ambient, però també amb garanties de seguretat vial”, ha declarat Ana Morell.

Per la seva banda, el regidor de Planejament Urbanístic, ha valorat el punt al que s’ha arribat amb l’anunci per part de Diputació de València: “Arribar fins al punt actual no ha estat gens fàcil, ja que al llarg dels últims anys s’ha hagut de superar molts obstacles i dificultats. Entre d’altres l’expropiació dels terrenys o les dificultats per la inundabilitat amb la que hem de conviure a la nostra ciutat i a la resta de la comarca”, ha declarat Miguel Monzonís.