El Centre Històric de Gandia reivindica el seu potencial com a espai de comerç i oci

L’objectiu de la campanya és posar en valor un espai comercial obert amb més de 100 terrasses i més de 1.000 botigues

La Cooperativa de Comerciants del Centre Històric de Gandia, conjuntament amb l’Associació d’hostalers del CH-Raval-Prado, l’associació comarcal d’hostaleria i turisme, Destí Safor, i amb el suport del departament de Comerç de l’Ajuntament, presenten aquesta campanya que posa en valor un gran centre comercial i d’oci obert, segur i únic.

El regidor de Polítiques Econòmiques i Comerç, Ferran Martínez, ha donat suport aquest matí a la campanya de foment del Centre Històric de Gandia en totes les seues vessants: comercial, hostalera, turística, veïnal… I que ha estat elaborada conjuntament per la Cooperativa de Comerciants del Centre Històric de Gandia (CHCG), l’Associació d’Hostalers del Centre Històric, Raval i Prado i l’associació comarcal d’hostaleria i turisme, Destí Safor. Amb la col·laboració del departament de Comerç de l’Ajuntament de Gandia.

Així, sota el lema: “Centre Històric Gandia: Un espai obert a la ciutadania”, la campanya pretén posar en valor un gran centre comercial i d’oci obert, segur i únic: Un nou espai de més de 100.000 m2 per als vianants on les distàncies de seguretat són fàcils de mantindre. On s’hi pot gaudir de més de 100 terrasses (4.000 persones), més de 1.000 botigues originals… Amb 2 hores de pàrquing gratuït al Centre Històric (Serpis) i més de 2.000 places d’aparcament.

El president de CHCG, Pedro Izquierdo, ha assegurat que l’objectiu és que “la la gent hi puga vindre amb seguretat, perquè hi ha més espai, faça ús dels establiments comercials, de la nostra hostaleria, passege pels nostres carrers… Amb l’afegit de les 2 hores de pàrquing gratuït, gràcies a l’acord amb l’Ajuntament”.

Un nou pol d’atracció de la comarca

Per la seua banda, el conseller delegat de Destí Safor, Alberto Marcos, ha assegurat que és una campanya “molt amplia, fruit del treball conjunt entre els col·lectius i l’Ajuntament, que cobreix tots els fronts: distància de seguretat per als vianants, que els comerços hi puguen ampliar l’espai de negoci i pal·liar les conseqüències de la pandèmia… Des de Destí Safor aplaudim la iniciativa”.

D’igual manera, el representant dels hostalers, Pere Montalbán, ha qualificat com a molt positiva la iniciativa, “perquè beneficia a la ciutadania, el comerç i l’hostaleria. L’estiu pot representar una reactivació del gran parc comercial i d’oci que representa el Centre Històric de Gandia”.

Finalment, l’edil de Comerç ha destacat que la campanya “aprofita l’amplació de l’espai per als vianants i ressalta els valors únics i diferenciadors des del punt de vista comercial, hostaler i turístic, que fan que el Centre Històric de Gandia siga una oportunitat per a reactivar aquests sectors de la ciutat, greument castigats per la crisi”. Un pol d’atracció de la comarca, que es vol eixamplar després a les comarques veïnes, que ja són clients habituals i potencials del comerç i l’hostaleria urbanes, per tal de recuperar la dinàmica anterior a la crisi.