Han participat en un esdeveniment exclusiu en la seu de la Unesco de la capital francesa per presentar l’oferta gastronòmica de la província i en particular de Cullera
La regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Cullera ha iniciat la promoció de la ciutat com a Capital Gastronòmica de L´Arròs i com a destí gastronòmic a l’estranger, amb París com a primera parada. Una acció que ha emprés de la mà del Club de Producte Artesans de l’Arròs i de l’Associació d’Hostaleria de la localitat.
En concret la regidoria ha participat al costat de Visit València, a través de la seua marca Delicious València, i de València Turisme, en un esdeveniment exclusiu en la seu de la Unesco de la capital francesa i el principal objectiu de la qual ha sigut presentar l’oferta gastronòmica de la província i en particular, de Cullera.
De fet la capital turística de la Ribera ha sigut la gran protagonista de l’esdeveniment ja que les demostracions culinàries han sigut elaborades per dos xefs del Club de Producte Artesans de l’Arròs: David Zorrilla, del restaurant Casa Salvador, i Fernando Piris, del restaurant La Mar Salà.
Menú tradicional
Tots dos han delectat als assistents amb un menú degustació compost d´all i pebre, croqueta de bacallà i esgarraet, com a entrants; paella valenciana i arròs del senyoret, com a plats principals; i “cucharadita de crema de carabassa” com a postres.
“Hem preparat un menú tradicional, molt típic i molt nostre”, han explicat els xefs, els qui a més han assegurat que per a ells “ha sigut un privilegi representar a Cullera, a la seua gastronomia i al Club d’Artesans de l’Arròs”.
Durant l’esdeveniment han assistit a més agents de viatges, tour operadors, premsa especialitzada i alts càrrecs de l’emblemàtica Guia Michelín. “Ha sigut sens dubte una gran oportunitat per a situar Cullera en el mapa dels millors destins gastronòmics com a Capital Gastronòmica de l´Arròs que és”, ha afirmat Débora Marí, regidora de Turisme.
“Que millor lloc per a presentar la nostra marca gastronòmica que París, França, el principal mercat estranger de la nostra ciutat”, ha assenyalat per la seua part l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor.
El primer edil ha volgut destacar a més que, si bé encara no ha acabat la temporada turistica, “continuem promocionant Cullera com a destí. El bon clima permet gaudir de la nostra localitat pràcticament tot l’any, això és un valor afegit i sens dubte hem de donar-ho a conéixer”.
Origen Cullera-Capital Gastronòmica de l’Arròs
Cullera va presentar la seua marca gastronòmica el passat 11 de maig de 2021. La ciutat forma part a més de dues marques gastronòmiques: a nivell autonòmic, Exquisit Mediterrani, i a nivell nacional, Assaboreix Espanya. L’objectiu d’aquesta capitalitat és posar en valor a l’arròs com a producte estrela de la gastronomia de Cullera.