Portarà vinculades activitats dirigides als professionals i al gran públic orientades a formar, fomentar la innovació i la divulgació
Cullera acollirà al llarg d’enguany la primera Biennal Mundial de l’Arròs, un esdeveniment que aglutinarà una sèrie d’esdeveniments i activitats entorn d’este ingredient gastronòmic.
Així ho ha anunciat hui Jordi Mayor, alcalde de Cullera, durant la primera jornada de la Fira Internacional de Turisme (Fitur) que se celebra a Madrid.
Una aposta forta per consolidar a la ciutat com la capital gastronòmica de l’arròs i que portarà aparellades una sèrie d’activitats dirigides tant als professionals com al gran públic i que a més de formar pretenen fomentar la innovació i la divulgació.
La iniciativa partix del Club de Producte ‘Artesans de l’Arròs’ amb suport de l’Ajuntament, els quals han presentat a Fitur un seguit d’accions amb la intenció d’impulsar i potenciar el turisme gastronòmic basant-se en la tradició arrossera de la ciutat.
«La Biennal Mundial de l’Arròs ens consolidarà com a referent gastronòmic», ha assenyalat Mayor qui considera que «Cullera per la seua posició privilegiada al Parc Natural de l’Albufera i la seua relació amb el cultiu de l’arròs a més de la seua oferta de restauració de qualitat està generant ara com ara un turisme gastronòmic al llarg de tot l’any, desestacionalitzant la temporada».
L’aposta de l’Ajuntament de Cullera per promocionar i liderar la gastronomia arrossera s’ha materialitzat en el Club de Producte ‘Artesans de l’Arròs’. Esta entitat i l’Ajuntament de Cullera han col·laborat estretament amb un ambiciós objectiu comú: posar en valor la importància de l’arròs com a producte en la tradició gastroturística de la ciutat de Cullera.
En paraules del president d’Artesans de l’Arròs’, José Palacios, este projecte ve avalat per la tradició, però, a més, totes les activitats de promoció que duen a terme estan estretament relacionades amb la innovació. «L’arròs és un producte que té el seu origen en les cuines familiars valencianes, però que al llarg dels anys s’ha convertit en un producte estrela de grans restaurants, conjugant sempre tradició, innovació i sostenibilitat», manté Palacios.
Gràcies a totes les activitats dutes a terme en comú per totes dues institucions, la tradició gastronòmica de l’arròs s’ha convertit en un potent distintiu de la ciutat com a destinació turística, impulsant així la marca de ‘Cullera, Capital Gastronòmica de l’Arròs’.
Programació
Al llarg de 2022 ‘Artesans de l’Arròs’ durà a terme diverses jornades gastronòmiques en els restaurants de Cullera amb l’objectiu de destacar la importància de la gastronomia local com a producte turístic vinculat al territori, així com el de destacar l’excel·lència dels professionals d’este sector hostaler.
Del 18 al 24 d’abril se celebraran les I Jornades de varietats gastronòmiques de l’arròs. Després, del 13 al 19 de juny tindran lloc les Jornades gastronòmiques marineres, i del 12 al 18 de setembre les II Jornades de varietats gastronòmiques de l’arròs. Finalment, del 31 d’octubre al 6 de novembre es realitzaran les Jornades Gastronòmiques de l’Albufera.
Així mateix, al febrer s’organitzarà la primera Gala del Club de Producte ‘Artesans de l’Arròs’. En ella es buscarà donar visibilitat a l’associació arrossera, en un acte on a més es procedirà a guardonar a persones que s’hagen distingit pel seu defensa i activitat en la gastronomia de l’arròs com a motor econòmic i innovador.
El Club de Producte, únic a Espanya, està compost per professionals arrossers i restaurant cullerencs especialitzats en arrossos que basen els seus esforços no sols a donar a conéixer la gastronomia de l’arròs, sinó a salvaguardar-la.