Adif autoritza l’ocupació de terrenys per a l’inici d’obres de la via verda Carcaixent-Xàtiva

Les obres es van adjudicar el 30 de novembre passat amb un pressupost que ronda els 5 milions d’euros

Adif acaba d’autoritzar l’ocupació de terrenys per a la construcció de la futura via verda entre Xàtiva i Carcaixent. Amb aquest tràmit, ja és possible emprendre l’inici de les obres. L’autorització d’ocupació de terrenys d’Adif afecta a 5 km de l’antiga via que formen part del terme municipal de Xàtiva. Les obres de construcció de la via verda Carcaixent-Xàtiva es van adjudicar el 30 de novembre passat a l’empresa CHM Obres i Infraestructura, SA, per part de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat. El total del pressupost d’adjudicació ascendeix a 4.762.152,79 euros.

L’Ajuntament de Xàtiva, juntament amb la sol·licitud d’ocupació dels terrenys per a les obres d’adequació de la via verda, ha reiterat el compromís d’adquisició dels terrenys esmentats, un procediment que l’administrador d’infraestructures ferroviàries ja ha iniciat i que es materialitzarà mitjançant una venda directa.

La nova infraestructura ocuparà 16 quilòmetres de l’antic traçat ferroviari entre València i Xàtiva. El projecte suposarà unir les poblacions de Carcaixent, Pobla Llarga, Sant Joanet, Manuel, l’Ènova i Xàtiva amb una ruta cicloturística que podrà connectar amb la futura via verda Carcaixent-Dénia.

Connexió amb l’estació de RENFE

Juntament amb aquesta actuació, el Pla d’Inversions de l´Ajuntament de Xàtiva contempla una altra actuació que té per objectiu connectar la via verda amb l´estació de RENFE. Aquesta acció suposa la realització del tram urbà de la via verda al seu pas pel nucli urbà de la capital de La Costera, construint un carril bici des dels voltants del camp municipal de futbol Paquito Coloma fins a l’estació, fet que suposarà la urbanització de alguns trams de la connexió del nucli urbà amb el polígon industrial. La inversió prevista és de 141.259 €.

 

La via verda Carcaixent-Xàtiva és una infraestructura de mobilitat no motoritzada, respectuosa amb l’entorn i accessible, que pretén disminuir l’ús del vehicle privat. Alhora, connectarà la població de les localitats involucrades amb les estacions de la xarxa de rodalies, fet que promou l’ús del transport públic.

 

Per això, la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha inclòs aquest projecte al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d’Espanya, finançat amb fons de la Unió Europea.