Es tracta d’un Market Place, el primer centre comercial virtual local, finançat al complet per l’Ajuntament i propietat de les associacions comercials de Gandia.
El regidor de Polítiques Econòmiques i Comerç, Ferran Martínez, acompanyat de l’edil d’Economia i Hisenda, Salvador Gregori, i del president de la Cooperativa de Comerciants del Centre Històric (en representació de les sis associacions comercials de la ciutat), Pedro Izquierdo, ha presentat un projecte en el qual Ajuntament i sector venen treballant des de fa molt de temps, gràcies a un conveni de col·laboració amb FAES; el primer Market Place de Gandia, batejat amb el nom de “tiber.es”, Local Shopping Gandia. Està finançat al 100 % per l’Ajuntament i és propietat al complet de les sis associacions comercials de la ciutat, que han creat un equip de gestió.
“Tiber.es és un centre comercial virtual on s’ofereixen els productes i els serveis dels establiments de Gandia adherits. Es tracta de la fórmula imbatible, més clara, de defensar el comerç tradicional de Gandia, ja que amplia les possibilitats de negoci i suma els aspectes positius de la venda on line (rapidesa, agilitat, accessibilitat…) i presencial (proximitat, assessorament, professionalitat…), ha destacat Martínez.
Una fórmula local per a un àmbit d’actuació, de moment, estatal que, a més possibilitarà els usuaris de Gandia, la Safor i les comarques veïnes combinar les dues fórmules, ja que els comerços han de tindre obligatòriament establiments físics oberts a la ciutat.
Hui s’inicia el procés de subscripció, a través de www.tiber.es, dels establiments interessats (els primers a fer-ho es beneficiaran del 60% de descompte). L’equip de tiber.es farà una atenció i formació personalitzada de les empreses inscrites.
El 2 de novembre es presentarà públicament al sector, a les 20.30 h, a Foment AIC. La intenció és que estiga enllestit abans de Nadal, «però ho farà quan estiga en les millors condicions per a fer-ho», ha insistit l’edil de comerç.
Noves ajudes a la digitalització
«Un acció més del Govern del Serpis que demostra la importància que la iniciativa pública redunde en la millora del teixit productiu com el comerç, que representa un 20 de l’ocupació a la nostra ciutat. Un comerç que, a més, vertebra, anima una ciutat. La trajectòria del govern local ha sigut molt clara; per part de la regidoria de Ferran Martínez s’han fet accions fonamentalment en dos sentits, la digitalització dels comerços i el suport al sector abans i després de la crisi…», ha destacat Gregori.
Per la seua banda, Izquierdo ha agraït el suport de l’Ajuntament que ha sabut estar al costat del sector i posar en marxa les propostes i iniciatives suggerides pel mateix comerç, com ara els «Xecs consum», el «Market Place» o les ajudes a la transformació digital, per posar només uns exemples. «Un dia de satisfacció, perquè llacem tiber.es i entenem que el futur del xicotet comerç no pot obviar la multicanalitat. A més, volem aconseguir la bidireccional, que la gent que compra en el Market puga vindre a recollir el producte, que qui compre en botiga física tinga descomptes en tiber.es…».
Finalment, Martínez ha anunciat que la pròxima setmana es farà pública una nova convocatòria de les ajudes a la transformació digital del comerç, que en aquesta ocasió aniran destinades en la seua totalitat als establiments adherits a tiber.es.
Click here to change this text