Noves Tecnologies posa en marxa una iniciativa per a posar fi a les nombroses fotocòpies que s’usen en els plens municipals.
Adéu al paper, hola a les noves tecnologies. Si fa no fa aquest és el missatge que pretén llançar l’Ajuntament de l’el Real de Gandia amb la posada en pràctica d’una iniciativa pionera que permetrà estalviar uns 10.000 folis folis a l’any en el consistori realer. La corporació municipal, habituats al llarg dels anys a analitzar els documents vinculats a la gestió del Consistori en format paper, van començar en el ple del passat dilluns 20 de gener a canviar els seus costums. D’aquesta forma, aquesta iniciativa del govern socialista ja és una realitat Els tradicionals dossiers sobre el
contingut a debatre, han passat a coneixement dels regidors a través de les pantalles de tauletes.
L’objectiu del projecte, elaborat per l’àrea de Noves Tecnologies, no és un altre que situar als representants elegits en les urnes en primera línia en el que a administració electrònica es refereix.
La proposta busca no sols agilitar en els tràmits i reduir els procediments, sinó que també té un caire ecològic. L’aposta municipal va en la línia de conscienciació que ja exerceixen altres administracions. És el cas de l’Administració estatal que no publica en paper el Boletín Oficial del Estado (BOE).
Per a facilitar la labor, tots i cadascun dels 11 membres de la Corporació municipal, disposaran d’una tauleta. «El que volem és que a poc a poc es vagen conscienciant de la proposta i la vagen usant, i d’aquesta manera les fotocòpies acaben i passen a ser història. A poc a poc anirem sumant aspectes per a fer més completa i millor aquesta iniciativa” va comentar el regidor de Noves Tecnologies del PSPV, Paco Doménech, qui va destacar que el procediment permet als edils poder disposar d’aqueixa informació sense necessitat d’acudir a l’Ajuntament.
Així mateix, va precisar que es tracta d’un sistema basat en la utilització d’una aplicació informàtica de Gestió d’Òrgans de Govern, que permet elaborar les convocatòries i ordres del dia de les reunions que celebren aquells òrgans i, cosa que és més important, l’emmagatzematge, en els punts de l’ordre del dia dels documents que formen part dels expedients i acords a aprovar en aqueixes sessions.
L’acció desenvolupada per l’àrea de Noves Tecnologies va en el camí ja iniciat d’adaptar tota l’administració municipal als avanços tecnològics.