Un ordinador permet connectar-se per videoconferència, les 24 hores del
dia, amb un intèrpret de la Federació de Persones Sordes-Fesord. L’Hospital de la Ribera rep una mitjana al mes de 6 pacients amb problemes auditius que requereixen de l’assistència d’un intèrpret
L’Hospital Universitari de la Ribera acaba d’incorporar un nou recurs per garantir l’accessibilitat als serveis sanitaris de les persones amb discapacitat funcional auditiva.
Es tracta d’un ordinador portàtil connectat a una plataforma web gestionada per
la Federació de Persones Sordes de la Comunitat Valenciana (Fesord), que
permet accedir, per videoconferència, a un intèrpret de la llengua de signes.
Este intèrpret, que està disponible les 24 hores del dia, tradueix, en temps real, la
informació necessària per a oferir una assistència a les persones sordes durant tot
el temps que dure l’atenció que se li ha de prestar al centre hospitalari.
Este recurs s’uneix al servei d’intèrpret físic amb què ja compta l’Hospital de la
Ribera i que s’encarrega d’acompanyar al pacient amb problemes auditius al
servei al qual ha d’acudir, des de la seua entrada al centre sanitari fins a la seua
eixida del mateix.
Cal destacar, en este sentit, que l’Hospital de la Ribera rep una mitjana al mes de
6 pacients amb problemes auditius que requereixen de l’assistència d’un
intèrpret. Així, durant els primers 7 mesos de 2019, un total de 42 pacients sords
han necessitat este servei d’interpretació, sent els serveis més freqüentats per
estos pacients les consultes externes de Traumatologia (19% dels casos),
Oftalmologia (14,3%), Endocrinologia (12%) i Urologia (9,5%), així com els
serveis d'Admissió (7,1%) i Urgències (7,1%) del centre hospitalari.