Home Actualitat Cullera tanca juliol per damunt del 80 % d’ocupació turística

Cullera tanca juliol per damunt del 80 % d’ocupació turística

Cullera tanca juliol per damunt del 80 % d’ocupació turística

Els caps de setmana apuntalen el mes abans de la gran afluència que s’espera aquest agost

L’ocupació turística va superar el 80 % al juliol a Cullera amb la qual cosa el municipi es col·loca en paràmetres similars als dels dos últims anys quan s’aconseguiren les millors xifres de la sèrie històrica.

El motor econòmic de la població aguanta el tiró en un context turístic internacional marcat
per la recuperació gradual de les destinacions competidores directes del Mediterrani
espanyol. Concretament, els països del nord d’Àfrica o Turquia on la conflictivitat interna
havia propiciat que part dels seus clients de mercats europeus optaren de nou per les
destinacions de costa espanyoles.

Existix una marcada diferència en la tendència del mes. Enfront d'una primera quinzena amb una ocupació superior al 76 %, la segona part ha sigut millor amb hotels que han aconseguit el 95 % de places cobertes.

Ha ocorregut el mateix amb els apartaments. Mentre que durant els primers quinze dies
es van ocupar al 70 %, en la recta final del mes la mitjana es va quedar en el 80 % amb
establiments que van arribar al 93 %.

Això consolida un canvi en l’hàbit vacacional. Davant del costum en el passat d’agafar-se
períodes llargs de descans, el turista opta ara per fraccionar les vacances al llarg de tot
l’any amb estades més curtes que solen concentrar-se en escapades llargues de cap de
setmana.

Prova d’això és que de dijous a diumenge l’ocupació mitjana de la ciutat augmenta de
forma exponencial amb l’afluència dels visitants procedents de la Comunitat Valenciana i
d’altres comunitats del centre d'Espanya, especialment Madrid. Les reserves d’última hora és una altra de les tendències.

La nova regidora de Turisme, Débora Marí, destaca el fet que les bones dades de juny
sumades a juliol «consoliden a poc a poc el canvi de paradigma en el model turístic, ja
que enfront d’una temporada que en l’última dècada se cenyia als mesos de juliol i agost,
detectem que ara s’allarga pràcticament des de Falles fins a principis d’octubre, una de les principals exigències del sector».

Prova d’això, diu la també regidora de Promoció Econòmica, són les xifres d’atur, quereflectixen la necessitat de contractacions durant eixe període en el qual el nombre de
persones ocupades en la població creix de forma important en un sector, el de serveis,
que representa pràcticament el 40 % de l’economia local.

Dos grans esdeveniments
L’agost ha arrancat amb bones expectatives a Cullera. Ens trobem davant el mes per
excel·lència de la indústria turística i s’espera una afluència massiva de visitants, que
tindrà el seu punt àlgid amb esdeveniments com el Medusa Sunbeach Festival, que
enguany arriba a l’edició i al qual s’espera l’arribada de centenars de milers de persones.
De la mateixa manera, Cullera serà el 27 d’agost l’eixida de la quarta etapa de la Vuelta.

Tots dos esdeveniments «no solament atrauen visitants sinó que a més projecten la nostra
imatge internacionalment», indica Marí, amb el consegüent benefici per a la promoció de
la destinació.

Al marge dels grans esdeveniments, Cullera compta amb una completa agenda turística
amb més de 450 activitats que és possible realitzar dirigides als més diversos públics.