El cost del servei serà de 91.476 euros per a un període inicial de tres anys, prorrogable a dos més
La mesura persegueix facilitar l’accés a través d’una única plataforma a tota la informació sobre oferta turística, cultural i d’oci que genere l’Ajuntament
La mesa de contractació de l’Ajuntament de Xàtiva ha posat en marxa el procés d’adjudicació del servei de dinamització turística a l’empresa Autoritas, S.A., una tasca essencial dins del àmbit de promoció turística de la ciutat. Aquest projecte té com a objectiu l’impuls de la comunicació i promoció del producte turístic de Xàtiva, incloent eines con la web, xarxes socials o l’App Xàtiva Turismo i tots els continguts relacionats amb aquestes.
El cost del servei serà de 91.476 euros per a un període inicial de tres anys, prorrogable a dos més. Aquest servei suposarà una nova planificació i organització del treball amb nous sistemes proposats que impliquen la utilització de les noves tecnologies emergents i tècniques de posicionament als cercadors d’Internet. En el punt de mira, concentrar l’accés a tota la informació sobre oferta turística, cultural i d’oci que genere l’Ajuntament a través d’una única plataforma. Actualment, aquesta informació es troba dispersa en diferents webs i perfils socials, gestionades per distintes àrees municipals.
En el cas de Turisme de Xàtiva, es compta en aquests moments amb pàgina web pròpia, www.xativaturismo.com. També disposa d’una aplicació per a smartphones i tablets gestionats en els sistemes IOS i Android, allotjat a la mateixa web i descarregable en els principals proveïdors d’aqeust tipus de serveis digitals. A més, també existeixen perfils en les xarxes socials Facebook, Goglee+, Tumblr, Twitter, Instagram i YouTube.
El 51,42% dels seguidors dels perfils socials de Turisme de Xàtiva són homes, mentre que el 48,58% són dones. La major part dels homes seguidors estan en repartits entre la franja d’edat de 18 a 34 anys, mentre que les dones que segueixen les xarxes socials de turisme de la ciutat se situen majoritàriament en la franja d’edat de 35 a 49 anys. La major part dels continguts oferits per les xarxes de Turisme de Xàtiva se centren en els monuments de la ciutat (41,89%), a gran distància d’altres elements del producte turístic, com ara restauració (12,16%) o allotjament (2,70%).
Segons s’assenyala en l’oferta de serveis de l’empresa adjudicatària, Turisme de Xàtiva disposa d’una bona reputació digital, en termes generals. Això no obstant, el document recomana continuar amb la publicació de continguts que propicien una millora en el posicionament en les primeres pàgines dels cercadors. Així mateix, es suggereix generar més activitat en les xarxes socials per millorar també el posicionament en plataformes com ara Facebook o Instagram en les primeres pàgines dels cercadors, atesa la gran quantitat d’usuaris d’aquestes xarxes socials.
Autoritas Consulting és una empresa fundada l’any 2008 que té com objectiu prestar serveis de consultoria orientats a organitzacions que s’han d’adaptar als nous entorns digitals. Entre els seus clients es troben empreses com Repsol, FC Barcelona o la Junta d’Andalusia, a més de tenir presència en huit països com Argentina, Espanya, Brasil, Panamà i Xile entre altres. L’empresa destaca en l’elaboració de consultoria estratègica amb una forta experiència en el àmbit tecnològic.