La Regidoria de Comerç, Mercats i Consum lidera aquesta iniciativa, que té com a objectiu ajudar als comerciants olivers en aquesta difícil situació
Aquest matí s’ha presentat a l’Ajuntament d’Oliva un pla de xoc, a curt termini, amb l’objectiu de readaptar el comerç local al nou context sanitari, a través de protocols higiènics, digitalització i de sensibilitzar la ciutadana perquè prenga consciència de la importància de comprar en el comerç de proximitat.
A la presentació han assistit l’alcalde d’Oliva, David González, la regidora de Comerç, Mercats i Consum, Yolanda Balaguer, i la presidenta de l’Associació de Comerciants d’Oliva ACCO, i vicepresidenta de FAES, Rosa Llopis.
Aquesta iniciativa naix del Departament de Comerç, Mercats i Consum i es desenvolupa amb la col·laboració directa de l’Associació de Comerciants d’Oliva ACCO. En paraules de la seua regidora delegada ‘el nostre compromís amb el comerç local és ajudar-lo en tot allò que siga possible, per tal que puguen remuntar com més aviat millor, després de quasi dos mesos on els seus establiments han estat tancats al públic, a conseqüència de la Covid-19’.
La campanya consta de 4 accions comercials, que aniran implementant-se de forma escalonada, d’acord amb la relaxació de les restriccions que tenen les activitats comercials derivades de la crisi sanitària de la Covid-19.
La primera de les accions consisteix a la readaptació del comerç, en aquest primer graó, es varen facilitar kits sanitaris per a la reobertura en la fase 0 del desconfinament i en esta fase 1 es facilitarán pacs de senyalística i fullets informatius per als comerços minoristes que han reobert en primera instància, que s’adherisquen a la plataforma virtual jocompreaoliva.es
La segona acció s’adreça al foment de l’associacionisme i del comerç local, a través de promocions d’adhesió a ACCO per part dels comerços d’Oliva. “La presidenta d’ACCO a destacat que l’associació de comerciants ofereix la possibilitat d’adherir-se sense cap cost fins a juliol i agraïx l’aportació de l’ajuntament amb un 50% de la quota fins a desembre.” Pel que fa a la ciutadania, disposaran de 1.200 vals, de 30 minuts, per a aparcament gratuït per als seus clients en la zona ORA, coneguda com a zona blava, que cedirà l’empresa concessionària; la mesura pretén incentivar l’afluència de clients als comerços, ordenar l’aparcament i augmentar la vigilància en la via publica.
La tercera acció es basa en la digitalització del comerç local i la formació continuada dels seus comerciants. Es posarà en marxa un aparador virtual on els comerços adherits podran exposar els seus productes. Els cursos s’impartiran per Coto Consulting i ACCO, i tractarà les matèries de comunicació digital, bases de dades, redacció especialitzada i eines digitals de productivitat.
I finalment, a llarg termini, l’estudi d’un pla d’accions per als models de futur que determinarà els nous canals de comunicació, relació, venda i distribució entre comerciant i client. És a dir, un nou model d’urbanisme comercial.
Per últim, l’alcalde d’Oliva, David González, ha agraït el gran treball que està duent a terme el Departament de Comerç, Mercats i Consum i, per descomptat, a la tasca realitzada des de l’Associació de Comerciants d’Oliva.
L’alcalde ha assenyalat que ‘tant el comerç, com l’hostaleria, han estat dos dels sectors que s’han vist colpejats més durament per aquesta crisi sanitària i que, per aquest motiu, l’Ajuntament d’Oliva estarà al seu costat perquè l’objectiu del consistori municipal és reactivar-los al més aviat possible.’
Així mateix, l’alcalde també ha recordat que, per moltes campanyes o mesures que es posen en funcionament, la ciutadania també ha de recolzar el seu comerç de proximitat i anar a ell a realitzar les seues compres, per tal de poder tirar endavant d’aquesta situació entre tots junts. ‘Si el comerç d’Oliva va bé, a tots de segur que ens anirà bé’ ha conclós l’alcalde.
Per la seua banda, la presidenta d’ACCO, Rosa Llopis, ha agraït a l’Ajuntament d’Oliva el seu suport en una situació tan complicada com aquesta per a tots els comerciants de la ciutat. ‘Des d’ACCO hem estat molt units al llarg d’aquestos dos mesos en què ens hem vist obligats a tancar les portes dels nostres negocis. De segur eixirem més reforçats i més units que mai, després de viure una situació com aquesta’. Així mateix, la presidenta d’ACCO també ha donat a conéixer que, des d’ACCO, s’ha pres la decisió de facilitar tres mesos, de forma gratuïta, a tots aquells negocis de la ciutat que vulguen associar-se a ACCO, per tal que puguen comprovar la importància d’estar associats i els seus beneficis.
La regidora de Comerç ha afegit que ‘més endavant, es duran a terme una altra sèrie de mesures, a mitjà i llarg termini, de caràcter econòmic, que també serviran d’ajuda per al comerç local; però aquestes encara s’han de consensuar amb totes les forces polítiques, i actors socials implicats.’