Gandia posa en marxa una iniciativa de suport al comerç local que mobilitzarà entre 1 i 2 milions d’euros

L’Ajuntament pretén incentivar el consum subvencionant part de la compra efectuada pel consumidor en els comerços locals de la ciutat

 

El regidors d’Economia i Hisenda i Polítiques Econòmiques i Comerç, Salvador Gregori i Ferran Martínez, respectivament, acompanyats dels 5 presidents de les associacions comerciants de la ciutat, han anunciat aquest matí un iniciativa ambiciosa de suport al comerç local de Gandia.

Així, l’Ajuntament mobilitzarà, generant un crèdit entre 0’5 i 1 milió d’euros, part de la compra efectuada pel consumidor en els comerços de la ciutat. Més de 1.200 establiments de Gandia podrien beneficiar-se de la mesura i aconseguir un primer impacte d’entre 20.000 i 100.000 accions de compra, l’equivalent a 1 o 2 milions d’euros.

 

Focus en el comerç

 

“En aquests moments, està en marxa el Pla Resistir amb una dotació pressupostària de 2’7 milions d’€ i les sol·licituds d’ajudes engloben un tipus d’activitats prèviament fixades en l’àmbit autonòmic, i donat el nombre de sol·licituds podem assegurar que avancen a un ritme molt considerable. Però també és cert que en focalitzar les ajudes en uns sectors que estan molt castigats això no vol dir que hi haja d’altres que també ho estan passant malament i pateixen una situació delicada, com és el cas del comerç. Doncs bé, el Govern de Gandia ja va prendre la decisió d’articular una sèrie de mesures que ajuden a pal·liar els efectes i ha estat comunicat en els corresponents òrgans participatius (Consell del Comerç), on han estat ben acollits”.

Gregori ha recordat que hi ha una situació de demanda estancada i les dades facilitades per les entitats bancàries pel que fa a pagaments amb targetes de crèdit en els comerços així ho indiquen (estem parlant de gairebé un 15% de baixada) i d’altra banda el confinament de l’any passat i les restriccions actuals han impulsat el comerç electrònic amb una quota de mercat que s’acosta al 10%.

“Per tot això, el Govern del Serpis, ha posat en marxa la logística per incentivar els bons al consum dirigits fonamentalment al comerç local i el departament d’Hisenda és l’encarregat de generar el crèdit necessari perquè això es puga realitzar gràcies al fet que els comptes municipals ens ho permeten, perquè la higiene financera d’aquests comptes, ho permet, tal i com ho testifiquen tots els informes generats de la Intervenció Municipal. I el teixit productiu i comercial d’aquesta ciutat va a poder beneficiar-se d’aquesta situació conseqüència de la bona gestió i rigor econòmic que ja fa gairebé 6 anys estem duent a terme. Per tant, aquesta acció es fa perquè es pot perquè hem fet el que tocava i ara farem el que toca fer. Ja ho vam fer en la primera onada de la pandèmia on Gandia va ser la ciutat que més ajuda va donar en relació a la seua població”.

Per la seua banda, Martínez ha desitjat que el Comerç s’incloga en un una edició futura del Pla Resistir de la Generalitat, que en aquests moments ha prioritzat els sectos més castigats o que han hagut de tancar. “Seria desitjable que s’ampliara. Mentre això se dóna, l’Ajuntament ha de prendre mesures que reforcen el treball dels nostres comerciants, malauradament molt limitat per les circumstàncies. No podrem entrar en la política d’ajudes directes de la Generalitat, perquè seria redundar en les previsions que probablement té. Però sí podem actuar sobre el consum al comerç afectat, sobretot, per la contracció de la despesa per part de la ciutadania”.

 

Un abans i un després

En aquest sentit, Martínez ha explicat que, a hores d’ara, el que es llança al comerç local, associat o no, i contemplat en el llistat d’IAE que els han enviat, és una invitació per a participar en aquesta primera edició. És necessari que estiguen inscrits per a dur endavant els pertinents processos administratius, que també compten amb la col·laboració de Caixa Ontinyent. Ho han de fer a través de la web de l’Urbalab Gandia:
www.urbalabgandia.com/xecsconsum

Poden participar-hi els comerços amb establiment obert al públic de fins a 10 treballadors, menys de 2 milions d’euros de facturació anual, i que es dediquen a la venda en per menor de les activitats comercials tipificades per a aquesta primera edició. En futures accions s’anirà remodelant la iniciativa incloent-hi sectors en funció de les necessitats urgents.

“Per tant, anime el começ local de Gandia a que participe, perquè estic convençut que hi haurà un abans i un després d’aquesta acció. El consumidor no s’haurà de preocupar, perquè, quan tot estiga enllestit, es farà una campanya comunicativa potent informant-los dels procediments per a acollir-se”, ha conclòs Martínez.