Gandia ajuda a 600 famílies en els primers quinze dies d’alerta

Diana Morant destaca l’agilitat de l’Ajuntament per ajudar als més vulnerables

Quinze dies després que es decretés l’estat d’alarma, i malgrat el tancament físic de les dependències municipals, l’Ajuntament de Gandia es troba a ple rendiment per afrontar els reptes que implica la crisi produïda pel coronavirus, i garantint els serveis mínims essencials de la ciutat.

El govern de Gandia, a través de les àrees de Sanitat i Salut Pública; i Benestar Social, durant els primers dies del confinament, ja va decidir establir diversos dispositius, treballant conjuntament amb organitzacions com Creu Roja i Càritas, i brindant tots els esforços necessaris perquè ningú es quedés enrere.

Dins el balanç realitzat pel consistori, el departament de Benestar Social ha ajudat 605 famílies vulnerables, als que se’ls ha ofert recursos per cobrir l’alimentació per no disposar de recursos econòmics suficients i aquells dependents als quals se’ls ha portat a casa compra de menjar o medicaments.

Mitjançant el programa ‘Jo em quede a casa’ s’han habilitat números de telèfon on les persones que ho necessiten han pogut comunicar si precisen d’algun producte de la farmàcia o realitzar la compra de productes necessaris en els supermercats o un altre tipus de necessitats bàsiques.

Medicaments i aliments

Un servei que ja ha atés les peticions d’un centenar de persones que han sol·licitat la compra de medicaments o aliments i fins i tot el lliurament de kits d’higiene personal.

Diana Morant ha indicat que l’Ajuntament de Gandia «està en marxa«. «Estem afrontant la crisi des del primer minut, gestionant tot el que és de la nostra competència. Estem cobrint l’emergència dels més vulnerables i garantint els serveis mínims essencials de la ciutat».