En la modalitat masculina serà el 6 de febrer i en la femenina el 20 de febrer
La ciutat de Cullera tornarà a ser escenari d’un dels esdeveniments ciclistes més importants del país. La pujada al radar meteorològic (La Bola) acollirà el final de la 2ª etapa de la 71ª Volta a la Comunitat Valenciana Gran Premi Banc Sabadell el 6 de febrer, i la Diagonal del País Valencià serà la meta final d’una de les etapes de la 2ª Volta a la Comunitat Valenciana Fèmines Gran Premi Diputació de València el 20 de febrer.
En la modalitat masculina, serà la primera vegada que l’alt de Cullera és protagonista d’una competició ciclista professional. Abans d’arribar al municipi riberenc, l’etapa transcorrerà per la província de València després d’eixir des de Torrent. En total 181 quilòmetres amb dos ports de muntanya en la primera part, una segona part plana i un final de muntanya amb una pujada curta però amb rampes exigents fins arribar al radar meteorològic.
Segons l’organització de la Volta CV el guanyador d’esta cursa serà un corredor important i amb aspiracions per a fer-se finalment amb el títol de campió de la Volta CV.
L’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, va estar en la presentació que es va celebrar a l’edifici Veles e Vents de València. La màxima autoritat local destacà «el repte organitzatiu i l’espectacularitat que tindrà aquest final de muntanya».
Professionals del ciclisme
Pel que fa a l’etapa femenina, serà el segon any consecutiu, en dos anys de vida que té esta Volta, en que els carrers de Cullera presencien a les millors professionals del ciclisme.
En aquesta línia, Mayor, defensà la importància de visibilitzar l’esport femení al municipi, una aposta de Cullera per seguir fomentant la igualtat. Cal assenyalar que l’any passat el municipi donà el tret d’eixida d’una de les etapes i enguany decidirà la guanyadora de la segona etapa.
En l’edició femenina participaran 20 equips i 120 corredores, i en la masculina 21 equips amb un total de 147 ciclistes.
Impacte mediàtic
La prova ciclista s’emetrà íntegrament per Eurosport i arribarà a més de 130 països i entrarà en 13 milions de cases. A més, la televisió d’À Punt retransmetrà en obert tota la Volta a la Comunitat Valenciana.
En l’última edició, la VCV aconseguí un gran impacte mediàtic amb 290 periodistes i 78 mitjans de comunicació acreditats. La presència en xarxes socials també va ser important amb més de 16.000 seguidors.
L’aposta en estos esdeveniments forma part de l’estratègia de desestacionalització turística de l’Ajuntament de Cullera que al llarg dels darrers anys ha creat una completa programació d’esdeveniments turístics fora de la temporada alta.