Ferran Martínez, regidor de Polítiques Econòmiques: «Volem incrementar el plaer de visitar Fira Mercat Gandia»
El regidor delegat de Polítiques Econòmiques i Innovació, Ferran Martínez Mendoza, ha informat de la nova programació i imatge de la segona edició de Fira Mercat Gandia. Així, des del 31 de gener fins al 22 de març, el Mercat Municipal del Prado acollirà 8 fires temàtiques.
Amb 4 objectius: “La innovació, la qualitat, al sostenibilitat i la varietat temàtica són les premisses de Fira Gandia, amb les quals es busca reforçar el paper de capitalitat comercial de Gandia, impulsant el comerç local i comarcal, crear un espai de comerç i oci diferents dels convencionals i que siga participatiu a totes i a tots».
«I, a més a més, volem donar suport a l’associacionisme local i comarcal, molt important per al desenvolupament de Fira Mercat. Però ha d’anar a més, perquè sense ell no tindrà sentit Fira Mercat”.
Martínez ha reconegut que en tractar-se d’una experiència nova i complexa (1 fira cada setmana), s’hi han detectat errades, per això s’han introduït canvis en aquesta segona edició. D’una banda, els dies i els horaris: S’inaugurarà els divendres al matí (no dijous a la vesprada) i l’horari serà d’11 h (no 10 h) a 14 h i de 17 a 21 h. S’introdueix també l’apertura dels diumenges al matí.
D’altra banda, es mantenen les activitats paral·leles (lúdiques, divulgatives, demostratives), que es multiplicaran i s’intentaran realitzar a totes les fires.
També canvia la senyalització exterior del mercat i elements decoratius. “Però, sobretot, el disseny publicitari; Si abans vam fer campanyes dirigides al sector i al públic objectiu, ara el client serà el centre de tot. Volem incrementar el plaer de visitar Fira Mercat Gandia”.
Hi haurà la I Fira del vi; Fira de les Mascotes; Outlet de Moda; Outlet de calçat i complements; Fira de la cervesa artesanal i de tapes; Fira del tatuatge i l’estètica; Fira de la reforma i la rehabilitació d’habitatges; Outlet faller.
L’edil també farà aquesta vesprada un balanç de la primera edició de Fira Mercat Gandia. Amb unes dades que superen les millors expectatives: 50.102 visitants i la presència de 170 comerços. Públic i visitants han atorgat un excel·lent a l’organització, amb un 9 sobre 10.
“Les dades són magnífiques, no podíem demanar més. Es tracta d’una experiència necessària i satisfactòria, que ha obert un camí positiu en la mesura que hem sigut capaços d’avançar en els objectius marcats i que en la segona edició reforçarem”.
Pel que fa a la procedència dels visitants, el 69’73% era de Gandia, front a un 19’36% de la resta de la Safor i un 10’91 % de fora de la comarca. De cara a noves edicions s’aspira a que continue augmentant la presència de públic d’altres comarques veïnes.